השיר הישראלי המושמע ביותר בעשור האחרון הוא "מכתב לאחי", שנכתב והולחן על ידי עילי בוטנר ומבוצע על ידי הזמר קובי אפללו, כך עולה מנתוני סיכום העשור של ההשמעות בתחנות הרדיו בישראל, שנמסרו מאקו"ם.





אל המקום השני הגיע השיר "שיר של יום חולין" בשתי הגרסאות שלו, של אילנית ושל מאור כהן. במקום השלישי - "מחוזקים לעולם" של אברהם טל. אחריו ניצבים זוהר ארגוב ז"ל ואייל גולן, כל אחד בגרסה שלו לשיר "נכון להיום" במקום הרביעי ובמקום החמישי - "מחכה" אותו ביצעו ריטה ועידן רייכל בנפרד.



אברהם טל וזוהר ארגוב רשמו נציגות נוספת בעשירייה הראשונה, כשהשיר "אורות" של טל מוקם במקום השישי ברשימה ו"צל עץ תמר" של ארגוב, אותו מבצעת גם הזמרת קרולינה, ניצב במקום השביעי. "הפרח בגני" של ארגוב דורג במקום השמיני אך בכך לא מסתיימים אזכוריו של ארגוב בדירוג, והוא ניצב במקום ה-14 עם השיר "את לי לילה", אותו מבצע גם בועז שרעבי.  גם לאברהם טל ועידן רייכל כניסות נוספות ברשימת 25 השירים המושמעים של העשור. 


 

עוד עולה מהנתונים שפורסמו, כי אייל גולן הוא המבצע המושמע ביותר בעשור חולף, כשאחריו שלמה ארצי במקום השני, אריק איינשטיין ז"ל במקום השלישי, משה פרץ ברביעי ושרית חדד בחמישי. עוד ברשימה, עומר אדם במקום השמיני, עידן רייכל במקום התשיעי, יהודית רביץ במקום ה-11, יהודה פוליקר אחריה במקום ה-12, ריטה במקום ה-16, חוה אלברשטיין במקום ה- 23 ובסוף הרשימה בועז שרעבי במקום ה-25.

באשר לדירוג הפזמונאים, במקום הראשון ניצב אהוד מנור ז"ל, כשאחריו אבי אוחיון ושלמה ארצי. שלום חנוך הגיע למקום החמישי, יהונתן גפן במקום ה-12 ונעמי שמר ז"ל ניצבה רק במקום ה-15. סוגרים את הרשימה - אביב גפן במקום ה-24 ונתן אלתרמן ז"ל במקום ה-25. 

 

שלמה ארצי ניצב בראש רשימת המלחינים, כשאחריו מדורגים שלום חנוך במקום השני ועידן רייכל במקום שלישי. עוד ברשימה, מתי כספי במקום השביעי, דני סנדרסון בעשירי, יאיר רוזנבלום ז"ל במקום העשירי, שמוליק קראוס ז"ל במקום ה-17, ברי סחרוף מיד אחריו במקום ה-18 ובמקום האחרון יאיא כהן אהרונוב.

אקו"ם סיכמה  גם את השנה החולפת, תשע"ט, כשעל פי הנתונים השיר המושמע ביותר הוא "יאסו" של סטטיק ובן אל, עדן בן זקן וסטפן לגר, במקום השני "רחוק מכולם" של עומר אדם ובמקום השלישי "ממה את מפחדת" של אייל גולן והבנייה ברבי. עומר אדם רשם כניסות נוספות למצעד, כשהתברג למקומות ה-17 וה-19 עם "שני משוגעים" ו "חברת שלך", בהתאמה. 

 

בקטגוריית הזמרים המושמעים ניצב אייל גולן בראש הרשימה גם בדירוג השנתי, כשאחריו עומר אדם ושלמה ארצי. הפזמונאי המושמע ביותר בתשע"ט הוא אבי אוחיון, כשאחריו מדורגים אהוד מנור ז"ל ודולב רם. אוחיון ניצב גם בראש רשימת המלחינים, כשאחריו דולב רם במקום השני ופן חזות בשלישי.