נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, החליט לפטר את היועץ הביטחוני של הבית הלבן, ג'ון בולטון, לאחר דיון סוער בחדר הסגלגל, זאת על רקע האשמות של גורמים בממשל לפיהן בולטון הדליף לתקשורת מידע, בניסיון לקדם את עמדותיו בנושא איראן ואפגניסטן, כך דווח הבוקר (רביעי) ב"ניו יורק טיימס". לפי הדיווח, טראמפ ביקש מבולטון להיפגש עמו ביום שני האחרון אחר הצהריים, לפני יציאתו לכנס רפובליקני בצפון קרוליינה.

לפי גורמים בבית הלבן, בולטון ניסה לקדם בתקשורת את עמדותיו ואת אלו של סגן הנשיא, מייק פנס, המתנגדים להסכם שלום עם הטליבאן, שניהל משא מתן מול פומפאו בנושא. 
פומפאו. ראה את הדברים אחרת מבולטון. צילום: רויטרס
פומפאו. ראה את הדברים אחרת מבולטון. צילום: רויטרס

בארה"ב טוענים כי בין היתר, נשיא ארה"ב זעם על כך שבולטון יצר קשר עם חברי הקונגאס, בניסיון לקדם את קווי המדיניות המועדפים עליו, כך לפי בכיר בבית הלבן. 
פומפאו ושר האוצר, סטיב מנוצ'ין, כך לפי הדיווח, אמרו לטראמפ שיועצו לביטחון לאומי אינו מסייע לו. בולטון אף סירב במהלך השבועות האחרונים להגן על המדיניות של הנשיא בנושא אפגניסטן ורוסיה בתקשורת. 
לאחר שטראמפ התבטא בנושאים המדוברים, הציע בולטון להתפטר. "הוא נפגש עם טראמפ לאחר שחשב על זה כמה שעות, מה גם שהנשיא לא בדיוק התחנן שהוא יישאר. זה הספיק לו", אמר אדם הבקיא בפרטים.