מספר 3 ב"ימינה", שר התחבורה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', התייחס בדבריו בכנס הבחירות של קבוצת הג'רוזלם פוסט-מעריב, לביקורת שהעביר בעבר על ראש הממשלה. "נתניהו ראש ממשלה טוב, הוא האדם הכי טוב ומתאים להתמודד עם האתגרים הניצבים לפתחה של מדינת ישראל", הבהיר סמוטריץ'. "יחד עם זאת, אני מוטרד מאוד מכמה וכמה תהליכים שמתרחשים לאחרונה בממשל האמריקאי. אנחנו לא ממש יודעים מה עומד מאחורי חילופי גרינבלט. הפיטורים הפתאומיים אתמול של היועץ לביטחון לאומי בולטון למשל, על רקע חילוקי דעות, ככל הנראה, בינו לבין הנשיא, והנכונות של טראמפ להיפגש עם נשיא איראן רוחאני". 

"ההנחה שלי היא שנתניהו יתקשה מאוד לעמוד מול טראמפ כשתוצג תוכנית המאה", הוסיף חה"כ מימינה. "טראמפ הוא חבר, יש לזה יתרונות ונתניהו ידע למקסם אותם. לכן, הוא צריך אותנו חזקים לצדו כדי שנעזור לו לומר לטראמפ שאין לו קואליציה כדי להקים מדינה פלסטינית".
בהתייחס להורדתו של נתניהו מהבמה במהלך כנס בחירות באשדוד, בעקבות שיגורים לעבר העיר, אמר סמוטריץ': "שמעתי את הצחוק, אפילו מחיאות כפיים, על בדיחה לא מצחיקה. אין שום מצחיק שמתרחש בגבול הדרום, במה שעובר על תושבי הדרום, ובזה שנתניהו ירד מהבמה. מה אנחנו רוצים? שהוא יישאר על הבמה ויסתכן? אבל, מדיניות ההכלה של נתניהו כואבת לכולנו בבטן. אין מי שעומד מול התמונות האלה וזה עושה לו טוב. היו כאלה ששמחו על זה שירו טילים על אשדוד".


על המצב המתוח בדרום, הוסיף מספר 3 בימינה: "מדינת ישראל מתמודדת עם ניסיונות בגבול הצפון. היום אני יודע דברים בקבינט שלא ידעתי בעבר. ראש הממשלה משקיע מאמצים בנטרול האיום האסטרטגי הזה. תושבי עוטף ישראל ראויים לצל"ש על העמידה הזאת". 
בנוגע להתפתחויות האחרונות בצפון, הוסיף סמוטריץ': "הניסיון לדייק טילים עלול להפגיש אותנו עם איום חדש ברמות אחרות. אנחנו לא אומרים שעד שלא נסיים עם הצפון, נתחיל עם הדרום. אתם תצטרכו לתת אמון בנו כדי שתהליכים מסוימים יבשילו".