הסלמה בדרום: אזעקות שווא נשמעו הערב (רביעי) באזור זיקים ומבקיעים, זאת במקביל לתקיפות חיל האוויר ברצועת עזה, בתגובה לירי שבוצעה מוקדם יותר היום לעבר יישובי עוטף עזה. 



בשעות הצהריים נשמעה אזעקת צבע אדום בקיבוץ יד מרדכי ובמושב נתיב העשרה במועצה האזורית חוף אשקלון בעוטף עזה. מצה"ל נמסר כי במקרה זה היו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. שתי נפילות זוהו, אחת גרמה לנזק קל בבית כתוצאה מרסיס ונוספת אותרה בחממות של אחד מיישובי המועצה. בתגובה לירי, טנק של צה"ל תקף שתי עמדות צבאיות של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה. בשעות הערב הופעלה אזעקת צבע אדום באזור התעשייה הדרומי אשקלון ובמושב מבקיעים הסמוך. דובר צה"ל מסר כי מדובר בהתרעות שווא. 



כזכור, אזעקת צבע אדום הופעלה אמש באשקלון ובאשדוד, במהלך כנס בחירות של הליכוד באשדוד בהשתתפותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר הורד מהבמה עם תחילת נאומו. שני שיגורים שזוהו מהרצועה יורטו בשמי אשקלון, והעירייה הנחתה על פתיחת מקלטים בעיר מחשש להסלמה ביטחונית. 



הירי הגיע שעות ספורות לאחר מסיבת עיתונאים, שכינס ראש הממשלה עם הבטחה להצהרה דרמטית, ושהסתיימה בהכרזה פוליטית כי בכוונתו להחיל את ריבונות ישראל בבקעת הירדן - אם וכאשר ייבחר. לאחר שחזר לבמה אמר נתניהו: “אם חמאס מטווח אותנו בשידור חי, סימן שהוא לא רוצה שאנחנו נהיה פה”.

בתגובה לירי מעזה, מטוסי חיל האוויר תקפו 15 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה, בהן אתר לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי של הכוח הימי ומנהרת טרור התקפית, כולם של החמאס. הפלסטינים דיווחו כי לא היו נפגעים בתקיפות חיל האוויר.