בדרך למו"מ עם איראן? רשת בלומברג פרסמה הערב (רביעי) פרטים נוספים בנוגע לפיטורי היועץ האמריקאי לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, ועל פי הדיווח הממשל האמריקאי מתכנן שינוי משמעותי במדיניותו כלפי איראן. על פי הדיווח, שעל פי בלומברג אומת על ידי שלושה מקורות, הפיטורין הגיעו יום לאחר פגישה שנערכה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין יועציו בנוגע להקלה על הסנקציות על טהרן.



על פי הדיווח, הדיון נסב סביב כוונת הבית הלבן להקל על הסנקציות כדי לקדם פגישה אפשרית בין הנשיא טראמפ למקבילו האיראני חסן רוחאני בפסגת האו"ם שתיערך בסוף החודש. במהלך הפגישה, התנגד בולטון למהלך באופן נחרץ, בעוד שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין הביע את תמיכתו. בנוסף לכך, בבית הלבן החלו להיערך לפגישה עם רוחאני, וסימנו את ה-23 לספטמבר כתאריך הפגישה, וזאת למרות שבשלב זה האיראנים עדיין לא הסכימו לפגישה. ההערכות הן שהתוכנית האמריקאית היא לפגישה משולשת בין טראמפ, רוחאני, ונשיא צרפת עמנואל מקרון. 



בולטון היה ידוע כנץ בנוגע למשטר האיראני ואף קרא להחלפת משטר כנס גולים איראנים שנערך ב-2018, לפני שמונה לתפקיד, והתנגד לשינוי המדיניות כלפי הרפובליקה האסלאמית. "בולטון דאג לעצור כל נטיב דיפלומטי עם איראן, כולל דרך מקרון", אמרה סוזאן דימג'יו, מומחית ליחסים בינלאומיים במכון קרנגי. "צרפת מציעה לטראמפ סולם לרדת מהבלאגן שהוא יצר, כדאי לו לקחת אותו", הוסיפה בהתייחס לפרישתו של הנשיא האמריקאי מהסכם הגרעין.



דונלד טראמפ אמר  שהוא לא שולל את האפשרות שארצות הברית יכולה להקל על הסנקציות על איראן, והוסיף כי הוא מאמין כי איראן רוצה לבצע עסקה עם וושינגטון בתוכנית הגרעין שלה. "נראה מה יהיה", אמר הנשיא בחדר הסגלגל כשנשאל על הסוגיה.