מקורבים לראש הממשלה אומרים הערב (רביעי) כי "עשינו כל בדיקה כדי לא לפגוע באיתמר בן גביר. מאחר והגענו למסקנה שלעוצמה אין סיכוי לעבור את אחוז החסימה ואיתמר לא לוקח אחריות והולך לכישלון שישי אנו פונים לכל מי שרוצה להיות בטוח בשלטון הימין להצביע ישר למקור - לליכוד בראשות נתניהו". עוד אמרו כי על אף שהסקרים האחרונים מראים כי 'עוצמה יהודית' עוברת את אחוז החסימה "הסוקרים טועים". "הנסקרים השמאלנים מרמים כדי שעוצמה לא תרד", הוסיפו המקורבים.



מוקדם יותר היום התראיין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאתר ערוץ 7 ובין היתר התייחס לריצת 'עוצמה יהודית' בבחירות הקרובות. "הם זורקים את הקולות לפח ויכולים להביא לעליית שלטון השמאל", אמר נתניהו, "ממשלת שמאל ערבים מעולם לא היתה קרובה כל כך. כדי שתהיה ממשלת ימין הליכוד צריכה להיות המפלגה הגדולה ביותר, שמי שמתלבט שלא יצביע לרשימת סמוטריץ'-שקד כי הם עוברים בלאו הכי. ומי שרוצה להצביע לעוצמה יהודית או ל'נעם' - השתגעתם? אנחנו נפסיד את הבחירות. כמה פעמים נחזור על הטעות הזאת?".



בעוצמה יהודית הגיבו לדברים ואמרו כי "נתניהו החליט להקים ממשלה יחד עם גנץ, וויתר על הקמת ממשלת ימין. כעת הקמת ממשלת ימין תלויה רק בדבר אחד: כניסת עוצמה יהודית לכנסת". עוד אמרו בעוצמה יהודית כי "כעת כל הסקרים מוכיחים שכניסה של עוצמה יהודית לכנסת משנה לחלוטין את מפת הגושים ויוצרת מפץ פוליטי שמאפשר הקמת ממשלת ימין. כניסה של עוצמה יהודית תחייב את נתניהו להקים ממשלת ימין ותמנע ממשלה מסוכנת בה לפיד וגנץ יהיו שרים".