משרד החוץ של רוסיה הביע הערב (רביעי) דאגה כי ההתחייבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו לספח את בקעת הירדן, עלולה להסלים את המתיחות. בהודעה הרוסית נאמר כי יישומה של התוכנית "עשוי להוביל להסלמה קשה במתיחות ולערער את התקווה באזור"' כך על פי סוכנות הידיעות הרוסית TASS. בהודעה הרשמית של משרד החוץ הרוסי מודגש, בין היתר, כי הם תומכים בדאגה שהביעו נציגי העולם הערבי בתגובה להבטחת נתניהו. רוסיה דוגלת בפתרון הכולל במזרח התיכון ומתנגדת באופן קבוע לצעדים חד-צדדיים. 



הודעת משרד החוץ הרוסי באה יממה אחת בלבד לפני ביקורו הצפוי של ראש הממשלה במוסקבה, שם הוא צפוי לפגוש את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אל נתניהו, שייפגש גם עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו, יתלוו ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, ראש אגף המודיעין האלוף תמיר היימן, וראש אגף המבצעים האלוף אהרון חליוה. זו תהיה הפגישה ה-13 של נתניהו ופוטין בארבע השנים האחרונות.


גם בטהרן לא נשארו אדישים להצהרות ראש הממשלה. בהודעה שפרסם משרד החוץ האיראני נאמר כי "נתניהו מבקש להישאר בשלטון באמצעות סיפוח שטחים". מוקדם יותר סעודיה גינתה את הכרזת ראש הממשלה והודיעה כי בכוונתה לקרוא למפגש חירום של אירגון שיתוף הפעולה האסלאמי, המאגד את כל המדינות המוסלמיות.
 
לגינוי הסעודי הצטרפה גם הודעת הליגה הערבית, שהודיעה כי היא רואה בדברי ראש הממשלה כ"התפתחות מסוכנת בתוקפנות הישראלית". הליגה הערבית הוסיפה כי סיפוח בקעת הירדן תעמוד בניגוד לחוק הבינלאומי. שר החוץ הירדני איימן ספדי התייחס גם הוא להצהרת נתניהו וכינה אותה "הסלמה חמורה", וקטאר הביעה את מחוייבותה לפתרון שתי המדינות.

כזכור, אתמול הודיע נתניהו כי אם ייבחר בבחירות שייערכו ביום שלישי הבא, בכוונתו לספח את בקעת הירדן ואף יישובים נוספים ברחבי יהודה ושומרון, וזאת בשל כוונת הממשל האמריקאי להציג את תוכנית השלום שלו לאחר הבחירות.