סיכוי לחיים בכוכב אחר? מידע שהגיע מטלסקופ החלל האבל מצביע על סימני מים בכוכב  K2-18b הנמצא במרחק של כ-100 שנות אור מכדור הארץ, כך דיווחו היום (רביעי) מדעני נאס"א. על פי הדיווח, הטלסקופ זיהה אדי מים באטמוספרת הכוכב, מה שמצביע על נוכחותם של מים נוזליים בכוכב - דבר שנחשב לתנאי הכרחי לקיום חיים.



עם זאת, ולמרות הממצאים הייחודיים,  K2-18b שונה מאוד מכדור הארץ - הוא גדול יותר מפי שמונה מכדור הארץ, דבר שיכול להצביע על כך שמדובר בענק קרח כמו נפטון או בכוכב בעל אטמוספרה עשירה במימן, וקרוב מאוד לשמש שלו. אך מכיוון שהשמש אותה הוא סובב חלשה במידה רבה מהשמש שלנו,  K2-18b נמצא במה שמוגדר בעולם המדעי כאזור הישיב - הרצועה בה כוכב לא נמצא קרוב מדי לשמש ובכך החום שלה יימנע חיים ולא רחוק מדי, ובכך היא מספקת מספיק אנרגיה כדי לספק לכוכב חום ואנרגיה לקיום חיים. למעשה  K2-18b הוא הכוכב היחיד בו נמצאו אדי מים והוא נמצא באזור ישיב.

"זהו הכוכב היחיד שאנו מכירים מחוץ למערכת השמש שהטמפרטורה בו יכולה לשמור על מים נוזליים, יש לו אטמוספרה ויש בו מים, מה שהופך אותו לכוכב המתאים ביותר לקיום חיים שאנו מכירים מלבד כדור הארץ", אמר האסטרונום אנגלוס צריאס. הקושי העיקרי בלאתר כוכבים באזור ישיב הוא שבדרך כלל מדובר בכוכבים קטנים, בערך בגודלו של כדור הארץ, ורק נסיבות נדירות - כפי שמתקיימות במקרה של  K2-18b מאפשרות לכוכב בגודל זה להיות בעלי היכולת לקיים חיים.