הישראלי הממוצע צורך כ־600 גרם דבש בשנה, מתוכם כ־150 גרם בתקופת ראש השנה. כך מסר אתמול משרד החקלאות שפרסם נתונים של מועצת הדבש. לקראת פסטיבל הדבש שיחל בסוף שבוע הבא הרכיב הדבוראי בועז בן זאב ממכוורת "דבורת התבור" כוורת ייחודית מחלקי לגו.
 
על פי נתוני מועצת הדבש, במשך השנה הישראלים צורכים כ־5,000 טון דבש, ו־23% מכמות זו נמכרת בארבעת השבועות הקודמים לראש השנה. במשרד החקלאות ציינו כי על פי נתוני מרבית רשתות השיווק והמזון, בחודש  שלפני ראש השנה חלה ירידה של כ־21.2% במחיר הממוצע של הדבש ביחס למחירו בממוצע השנתי. בדרך כלל הדבש נמכר באריזות קטנות של פחות מקילוגרם, אבל במשרד המליצו לחשב את מחירו על פי 34 שקל לקילו.
 
מועצת הדבש תערוך את "פסטיבל הדבש" בין ה־19 ל־26 החודש. הפסטיבל יתקיים במכוורות התיירותיות בכל רחבי הארץ ויכלול מגוון פעילויות כגון: פגישות עם דבוראים בשטחי הכוורות, צפייה בדבורים ובמלכת הדבורים הרוחשות בתוך כוורת זכוכית, ביקור במתקן לרדיית דבש, פתיחת כוורת, סרטון על חיי הדבורים, סדנאות יצירה לילדים בנושא הדבורים עם מוצרי המכוורת, וכמובן טעימות ממגוון סוגי דבש היישר מהמקור. 
 

לקראת הפסטיבל הרכיב הדבוראי בועז בן זאב ממכוורת "דבורת התבור" בשדמות דבורה כוורת מחלקי לגו. "במכוורת שלנו החלטנו השנה לקיים פעילות בסימן 'ילדים עוזרים לדבורים', בה לומדים כיצד כל אחד יכול לסייע למניעת תופעת היעלמות הדבורים ולשמור על חיי הדבורה, שכה חשובה להמשך קיומנו, הודות להאבקה המפרה את הגידולים החקלאיים שאנו אוכלים", סיפר בן זאב. "ההערכה המקורית שלי הייתה שנזדקק לכ־2,000 קוביות, אך מהר הבנו שנצטרך הרבה יותר. תושבי שדמות דבורה התגייסו ונתנו לנו קוביות לגו שהיו בביתם. את השאר רכשנו, ובסוף השתמשנו בכ־7,000 חלקים".

צילום: דבורת התבור