סקר חדש שפורסם היום (חמישי) בערוץ הכנסת ונערך ע"י מכון "פאנלס פוליטיקס" בראשות מנחם לזר, הראה כי מפלגת הליכוד מובילה עם 36 מנדטים לעומת 32 מנדטים לכחול לבן. מועמד כחול לבן לראשות הממשלה (ברוטציה), חבר הכנסת יאיר לפיד התארח בתוכניתם של בן כספית ורוני בראון ב-103FM והתייחס לסיכוי של מפלגתו להקים את הממשלה הבאה: "יש לנו סיכוי טוב לנצח. לא ניתן לנתניהו לגרור אותנו לבחירות שלישיות".



"בנימין נתניהו רגיל לקבל מה שהוא רוצה אך השנה זה לא היה ככה. הוא לא הצליח להקים ממשלה, טראמפ הולך לו על הראש ופוטין הולך לו על הראש. שום דבר לא הולך לו. הדימוי של נתניהו נבנה במשך הרבה מאוד שנים והוא כבר לא נכון. אפילו את חוק המצלמות הוא לא הצליח להעביר. כשמישהו אומר לי שהוא מצביע לנתניהו אני לא חושב שהוא טיפש אלא שהוא לא עוקב אחרי הפוליטיקה הישראלית. נתניהו נכשל בכל דבר שעשה בשנתיים האחרונות. אני אומר למצביעים שלנו שהשאלה החשובה בבחירות האלה היא מה שליברמן עשה על המגרש ומי תהיה המפלגה הגדולה".



אתה נמצא בסכנה, אם אתה מתחיל להפעיל את מנגנוני השתייה על המפלגות הקטנות אתה עלול למחוק את העבודה ואת המחנה הדמוקרטי.


"אנחנו חוקרים את הדברים האלה ברצינות. אין סכנה שהמחנה הדמוקרטי או מפלגת העבודה לא יעברו את אחוז החסימה. יש סכנה גדולה שלנתניהו יהיה מנדט אחד יותר. גם בבחירות הקודמות היה חסר לו מנדט אחד יותר כדי לנצח".





מהי הממשלה שתרכיב?


"אני מתעסק כרגע בלנצח בבחירות. אני מאמין שממשלת אחדות היא הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל. יש אדם אחד בלבד שמונע מזה לקרות".



בראון: "מיהם האנשים שידפקו לנתניהו בדלת ויאמרו לו שזה נגמר?" כספית: "אף אחד לא ידפוק לו בדלת ובכל מקרה שרה פותחת"
"לא ניתן לנתניהו לגרור אותנו לבחירות שלישיות".



חמאס גם הלך על הראש של נתניהו באשדוד. הוא טען ששמחו כאן על כך יותר מאשר בעזה.


"אף אחד לא צהל ושמח שראש ממשלה הורד מהבמה בגלל ירי של חמאס. גבי אשכנזי היה הכי מדויק בדבריו. הוא לא הלך למרחב המוגן כי לא ראה לאן האחרים יכלו ללכת. נתניהו של לפני כמה שנים גם היה עושה את זה אך משהו קרה לו והוא מרגיש את המהלך. נתניהו הוא בוגר סיירת מטכ"ל ולפני כמה שנים היה אומר שהוא רוצה לדאוג שלכולם יש מרחב מוגן ללכת אליו. החלק החזק בתמונה הזו היא ההמחשה של המשפט 'הגיע זמנו לרדת מהבמה'".



יש פרסומים על כך שישראל ריגלה אחרי הנשיא טראמפ בוושינגטון.


"מאז פרשת פולארד ישראל קבעה לעצמה שהיא אינה מרגלת אחרי האמריקאים. קשה לי לחשוב שמישהו על דעת עצמו יעשה דבר כזה. שמעתי על הספקולציות וטוב עשה ראש הממשלה כשיצא בהצהרה שזה לא נכון. מה שכן נכון זה שטראמפ הסתובב על ביבי ומעוניין להיפגש עם איראן. אני ממתנגדיו הנחרצים של הסכם הגרעין והעובדה שיחזרו למתווה דומה היא מדאיגה. אגב, גם הרוסים בסוצ'י עוד מאפשרים לאיראנים להתבסס בסוריה. זה מראה שנתניהו איבד אחיזה".



הוכרע הנושא של הרוטציה?


"הסקר הגדול של 'ערוץ 12' קבע שאם נפסיק את הרוטציה נאבד שני מנדטים שילכו לכיוונו של ליברמן".