ראש רשימת ימינה איילת שקד וראשי "מטה המאבק של תושבי דרום תל אביב", יצאו עם תכנית משותפת לפתרון סוגיית המסתננים, שתביא בסופו של תהליך להוצאת מישראל. "במקביל להחלת ריבונות בבקעת הירדן צריך גם להחיל ריבונות בדרום תל אביב", ציינה שקד, "מדובר בתכנית מפורטת, רצינית, שעיקרה לתמרץ מסתננים לצאת מכאן. אך אם לא תהיה כאן ממשלת ימין עם ימינה חזקה, תהיה בעיה להגשימה".
 
שפי פז, ממובילי המאבק נגד תופעת המסתננים והשוהים הבלתי חוקיים, יצאה בקריאה לתושבי השכונות בדרום תל אביב לתמוך בימינה. "קודם כל צריך תוצאות טובות בבחירות. סוגיית המסתננים תהיה חלק מהמשא ומתן הקואליציוני. ימינה היא סוף-סוף רשימה שלוקחת אחריות ומחוייבת רשמית לעשות שינוי במדיניות ההגירה".
 
דורון אברהמי, ממובילי המאבק בדרום תל אביב אמר במפגש: "הגיע הזמן שתהיה ריבונות ומשילות לא רק בבקעה, אלא במרכז הארץ". דוד ברק מעמותת "עוטף תחנה מרכזית" אמר כי התוכנית שגובשה תיצור מהפכה במדיניות ההגירה שלטענתו נכתבה בשנות ה-50 ואינה תואמת לימינו. "הטיפול לא יהיה רק במסתננים אלא בכלל השוהים הבלתי חוקיים", טען. חבר מועצת עיריית תל אביב חיים גורן, יצא גם הוא בקריאה לחזק את ימינה בבחירות לצורך הובלת התכנית.

איילת שקד ומובילי המאבק נגד המסתננים
איילת שקד ומובילי המאבק נגד המסתננים


"הממשלה תתחייב שלא לחתום על הסכמים עם נציבות האו"ם לפליטים"
 

על פי התכנית המשותפת שהוצגה בפגישה שהתקיימה בתל אביב, תהיה פעולה משולבת בשיטת "המקל והגזר" שתביא ליציאת המסתננים. "הגזר" יהיה בגיבוש תמריצים כלכליים ו"המקל" באכיפה נגד השוהים הבלתי חוקיים. כמו כן, בתוך 180 ימים מכינון הקואליציה, בכוונת ימינה להעביר בחקיקה תיקון לחוק הכניסה לישראל, אשר יחסום כל אפשרות לש מתן מעמד למסתננים ושוהים בלתי חוקיים בישראל, שלא מכוח החלטה מפורשת של הדרג הנבחר או של בית המשפט לעניינים מנהליים.
 
כל סיעות הקואליציה יתחייבו שתוך שנה מכינון הממשלה יחוקק חוק יסוד ההגירה, אשר יסדיר את כל הסוגיות הנוגעות למדיניות הכניסה והמעמד בישראל לאלו שאינם זכאי חוק השבות ומכוחו גם יוקם בית דין ארצי להגירה. הממשלה תתחייב שלא לחתום על כל הסכם עם נציבות האו"ם לפליטים אשר יכלול קליטה של מסתננים בלתי חוקיים בישראל.
 
הממשלה גם תפעל להקמה ומימון של גנים ובתי ספר במתכונת דומה לבתי ספר בינלאומיים ודיפלומטיים, עבור ילדים חסר מעמד השוהים בישראל באופן ארעי עד שישובו למדינותיהם. הלימודים יתקיימו באנגלית ובמידת האפשר גם בשפת המוצא. במקביל, הממשלה תוציא אל הפועל את ההחלטה למימון שיקום דרום תל אביב.