בחירות 2019: אביגדור ליברמן פנה אתמול לראש מערך הסייבר הלאומי בדרישה לנקוט פעולה מהירה נגד האפשרות שתתרחש מתקפת סייבר בימים שלפני הבחירות, ואולי גם ביום הבחירות עצמו, נגד מפלגתו ישראל ביתנו. 
 
במכתב ששיגר עו"ד איתן הברמן, בא כוחה של המפלגה, לראש מערך הסייבר הלאומי, נאמר כי "בעת האחרונה מתפרסמות ידיעות שונות על פעילות סייבר בלתי חוקית, העתידה להתבצע לקראת סיום מערכת הבחירות לכנסת ה־22 וביום הבחירות עצמו". במכתב מפנה עו"ד הברמן לחשיפה שפורסמה כאן לפני שבועיים, על מגעים בין האקרים אוקראינים לבין גורמים פוליטיים ישראלים בעניין עסקה לרכישת כלי סייבר התקפיים שנועדו לעקוף את המגבלות הקיימות ברשתות החברתיות ולאפשר שיגור מיליוני מסרונים וסרטונים באפליקציית וואטסאפ ביום הבחירות.

נציגי ישראל ביתנו. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

 
"פעולה זו", נאמר במכתב של ישראל ביתנו, "עתידה להתבצע, על פי המפורסם, ככל הנראה, על ידי האקרים מאוקראינה שמצאו נתיב המסוגל לעקוף את מערכי ההגנה של הרשתות החברתיות, והפעילות המתוארת נועדה להעביר מאות אלפי הודעות דיגיטליות, ברשתות החברתיות, לציבור ממוין היטב (מטורגט) של בעלי זכות בחירה, הכל על מנת לאפשר לבעלי עניין להשפיע על מצביעים פוטנציאליים מבחינה תודעתית ולהביא לניצחון בבחירות הקרובות".
 

במכתבה של ישראל ביתנו נרמז גם כי "מיותר לציין שיש רק מפלגה אחת בישראל היכולה להרשות לעצמה לרכוש יכולת מסוג זה" ("מעריב" לא מצטרף לרמיזה הזו). לדברי עו"ד הברמן, הפעילות הלא חוקית הזו כבר מתבצעת בשטח ובעיקר נגד ישראל ביתנו. "בחודש האחרון הגישה מרשתי מספר תלונות במשטרה על הפצת הודעות כזב מטעם פעילים ותומכים של מפלגת הליכוד ברשתות החברתיות, נגד ישראל ביתנו והעומד בראשה".
 
"נדמה", מסתיים המכתב, "שאין צורך להסביר מדוע מתקפת השפעה כמו זו המתוארת, המבוצעת על ידי גורמים שמחוץ למדינה, העושים שימוש במאגר הנתונים של בעלי זכות ההצבעה בישראל, היא פעילות בלתי חוקית שנועדה לפגוע בהליך הבחירות הדמוקרטי".