שביתה של שעה בבתי הספר: הנהגת ההורים הארצית תשבית הבוקר (שישי) בעשרות יישובים למשך שעה את הלימודים בכל מערכת החינוך – מהגנים ועד לכיתות י"ב, כך שהם ייפתחו רק בשעה 9:00, וזאת בשל מחאתם נגד הרפורמה בחינוך המיוחד. בהנהגה מציינים כי ההשבתה נועדה להביע את מחאת ההורים על חוסר התקצוב בחינוך המיוחד וחוסר מוכנותה של המערכת לרפורמה בתחום.
 
לדברי הנהגת ההורים, בגלל אי־תכנון ותקצוב הרפורמה נגרם חוסר של כחצי מיליארד שקל, חוסר שמשרד החינוך הודיע כי נמצא לו מענה באמצעות השהיית התוכנית לסבסוד חופשת חנוכה. לטענת הנהגת ההורים, צעד זה יפגע בכלל התלמידים וההורים. עוד הם מוסיפים כי מערכת החינוך אינה ערוכה לקליטת ילדי החינוך המיוחד המשולבים וצוותי החינוך לא עברו השתלמויות בנושא.
 
עו"ד אייל בן יהודה באום, יו"ר הנהגת ההורים הארצית, אמר: "אני קורא לראש הממשלה להתערב מיד במשבר, לכנס יחד את שרי החינוך, האוצר והבריאות ולפתור מיד את המשבר שמשפיע על כולנו. לא נאפשר פגיעה בחינוך המיוחד והרגיל גם יחד. כולנו מיוחדים - כולנו מאוחדים - כולנו שובתים בשישי בבוקר. רק יחד נחולל שינוי אמיתי".
 

יו״ר ארגון המורים, רן ארז, הביע תמיכה בהשבתה ומסר: ״ארגון המורים העל־יסודיים תומך ומזדהה עם מאבק ההורים למען ילדי החינוך המיוחד. לכולנו אותה המטרה - לדאוג להצלחתם ולרווחתם של ילדינו״.
 
מנגד, במשרד החינוך מבהירים כי הלימודים יתקיימו כסדרם, ובתי הספר יהיו פתוחים לרשות התלמידים. עוד נמסר כי "המענים שיש לתת לילדי החינוך המיוחד עומדים בראש מעיינינו, ולאור זאת, במהלך השנה הנוכחית הוספנו עוד אלפי שעות לימוד, בנינו מרחבי למידה חדשים, התחלנו להכשיר את המורים והענקנו גמול לרכזי השתלבות כדי להבטיח את קליטתם של התלמידים המשולבים".

מועצת התלמידים והנוער הארצית מצטרפת לקריאה למען ילדי החינוך המיוחד: "לכל ילד וילדה מגיעה הזכות הבסיסית לחינוך הטוב ביותר בעבורו. כולנו מיוחדים - ולכל אחד מאיתנו מגיע את המענה המתאים לו. אנו קוראים למשרדי הממשלה הרלוונטים לקיים עבודת עומק ולפעול בשיתוף פעולה לפתרונות מיידים למען תלמידי החינוך המיוחד, ותלמידי ישראל ככלל. המועצה מתכוונת לקחת חלק בשיח עם כלל הגורמים הרלוונטים - הורים, מורים, תלמידים ונציגי משרדי הממשלה בכדי לסייע בחיזוק החינוך המיוחד במערכת החינוך בישראל".