ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חזר לישראל לאחר גיחה קצרה לרוסיה במהלכה נפגש נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ושר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו. עם שובו אמר נתניהו כי "הייתה פגישה מצוינת עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו ואחר כך פגישה מצוינת וארוכה עם פוטין שהתעכבה כי הוא הגיע מדאגסטן. בשתי הפגישות האלו, חמש שעות, נכנסנו לנושא הביטחוני בפרטי פרטים. עבודה פרטנית, ומפורטת".

נתניהו המשיך ואמר כי "תמיד שאלו אם חופש הפעולה שלנו יישמר. ועוד איך נשמר ומעוגן בהבנות. לחלוטין נשמר ההידוק הביטחוני שמאפשר זאת. הפגישות האלו הן פגישות עבודה עם מפות ועם עדכון מודיעיני וחילופי אינפורמציה כדי שנוכל להמשיך לפעול במרחב, באזור מאוד צפוף, השמיים צפופים, היעד הושג. זה לא מובן מאליו. אני זוכר שהיינו פוגשים טייסים רוסים באוויר מעל תעלת סואץ. זה היפוך בקנה מידה היסטורי".

ראש הממשלה התייחס גם להצהרתו על כוונתו לספח את בקעת הירדן והאם שוחח על כך עם פוטין. "אני הייתי זה שהעלה את הנושא והסברתי לנשיא פוטין,  מהו ההבדל בעומק אסטרטגי בין רוסיה ובין ישראל. אנחנו פחות או יותר מתקרבים למוסקבה רבתית. איך הוא הגיב? הוא חייך".  ביחס למצב בדרום והמתיחות המתגברת אמר נתניהו כי "מבצע בעזה יכולה לקרות כל רגע, כולל ארבעה ימים לפני הבחירות. מועד הבחירות כלל לא קובע".