ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט סופית כי יקרא לימין לא להצביע לעוצמה יהודית, זאת בעקבות נתוני הסקרים האחרונים, לפיהם המפלגה אינה צפויה לעבור את אחוז החסימה, כך נמסר היום (שישי) מהליכוד. בתוך כך, נתניהו צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ביום שלישי מצביעים מחל ועוצרים ממשלת שמאל-ערבים. שבת שלום!".

בסרטון שהעלה ראש הממשלה הוא צולם עם הסוקר הראשי של קמפיין הליכוד ג׳ון מקלוקלן. "מצביעי הימין כרגע אנחנו מפסידים בבחירות. גנץ, לפיד, המפלגות הערביות וליברמן מחזיקים ברוב של יותר מ-61 מנדטים. הם יקימו ממשלת שמאל. ראיתם את שיתוף הפעולה ביניהם כשמנעו העברת חוק המצלמות בכנסת. ראיתם את החוצפה של איימן עודה בכנסת, כי הוא יודע שיחד עם אחמד טיבי הוא יהיה שר בממשלה של גנץ ולפיד. יש רק דרך אחת למנוע זאת - להצביע עבורי, להצביע מחל. לא לזרוק את הקול על מפלגות קטנות שלא יעברו את אחוז החסימה. לאחר בדיקה מעמיקה והרבה סקרים שביצענו, ברור למעלה מכל ספק שעוצמה לא עוברת את אחוז החסימה. הם עברו אצלנו בסקר אחד בלבד מתוך עשרות, אבל מתוך הסקרים האחרונים אין סיכוי שיעברו את אחוז החסימה. אל תזרקו את הקול שלכם".

כאמור עוצמה יהודית נמצאת על סף אחוז החסימה ותהיה ככל הנראה סימן השאלה הגדול ביותר במהלך הבחירות ביום שלישי הקרוב. השאלה האם תצליח להכניס ארבעה מנדטים נוספים שקריטיים למחנה הימין, או תגרום לאובדן של קולות רבים, יכולה להיות ההבדל בין יכולתו של בנימין נתניהו להקים קואליציית ימין לבין התפתחות פוליטית דרמטית. בראיון היום (שישי) ב-103FM התייחס יו"ר המפלגה, איתמר בן גביר, להתפתחויות האחרונות. 



איך קרה שהפכת לילד הצ'אפחות של הימין? אתה חוטף צ'אפחות מכולם, בראש ובראשונה מנתניהו.
מישהו מכתיב לך את הטקסט? ילד הצ'אפחות, אני?



למה? הנה תראה מה נתניהו אומר עליך 'הצבעה לבן גביר זה זריקתקולות לפח'
קודם כל הוא גם אחרי זה אמר הפוך 'שעוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה ויש לו התלבטות גדולה', אבל זה לא העניין. אני אוהב את נתניהו, מחבק את נתניהו אבל יש לי את האג'נדה שלי, שהיא להפוך את ממשלת הימין באמת לימין. אתה יודע למה מפחדים ממני? אתה יודע למה כולם עושים קמפיינים על הראש שלי?



צ'אפחות צ'אפחות.
צ'אפחות, אז תקרא לזה צ'אפחות, הכול בסדר, לא רואה אף אחד ממטר. כן רואה דבר אחד, שתהיה כאן ממשלת ימין.





אתה לא עובר את אחוז החסימה, איך תהיה? בסקר שפרסמנו עכשיו של רפי סמית אתה לא עובר.
לפי עשרת הסקרים האחרונים, אני עובר סקר אחרי סקר. אגב אתה יודע מה, אני מאמץ את מה שאומר רפי סמית בעניין עוצמה, שאנחנו על הגבול. זו בדיוק הסיבה למה כל מי שרוצה ממשלת ימין, כל מי שרוצה שראש הממשלה יהיה נתניהו, כל מי שרוצה שהימין יהיה בשלטון, צריך להצביע לי. זו בדיוק הסיבה.



לאחרונה אתה מקבל גם איומים?
כן.



מה פירוש?
כן, יש כל מיני קללות, יש נאצות, יש כל מיני. השמאל לא אוהב אותי וכל הזמן מנסים להסתיר את זה שבשמאל יש גורמים אלימים ובריונים, אז זה קיים, זה קיים. סוג של קללות, סוג של 'אנחנו נראה לך, אנחנו נעשה לך, אנחנו נפוצץ אותך', כל מיני דברים כאלה. אני לא מתרגש מזה. זה תסכול של אנשי שמאל.



אתה הולך עם זה למשטרה? 'נפוצץ אותך' וזה, זה לא פשוט.
אנחנו עדכנו את מי שצריך במשטרה על הדבר הזה. המשטרה מעודכנת. בוא, אני לא מסתובב עם שמירה ואני יודע שאני עומד היום במוקד, גם מימין שמפחדים שיהיה כאן ימין אמיתי וגם מאנשי שמאל שעשו הכול כדי לפסול אותי, לא הצליחו, ומאוד לא אוהבים את האפשרות שאיתמר בן גביר יהיה חבר בקואליציה.



נניח שאתה לשיטתך עובר את אחוז החסימה, עכשיו שמעתי שיש לך כבר תנאי לכניסה לקואליציה, שר משפטים, זה נכון?
לא, לא אמרתי 'שר משפטים כתנאי לכניסה לקואליציה'. איך אומרים, כשאומרים משהו אי אפשר להכפיל את פי 10. שאלו אותי לגבי כניסה לקואליציה ואמרתי 'ודאי שאני רוצה להיות שר'.



איזה שר אתה רוצה להיות?
בוא נגיד ככה, איילת שקד תקבל לצערי את תיק המדע והחלל משום שהיא בוחרת את התפקיד הרביעי בימינה. קודם כל יש בנט, אחרי זה הרב רפי, אחרי זה בצלאל, רק אחרי זה איילת שקד. אז לצערי עם מה שימינה משדרים ומה שמתרחש שם עכשיו היא תוכל להיות אולי שרת המדע והחלל.



טוב את זה אמרת, אבל מה איתמר בן גביר רוצה להיות?
אני, ברור שאני מתעסק בתחום המשפטי וזה תחום שקרוב ללבי.



אז אתה תדרוש את תיק המשפטים?
לא, לא, אז אני אומר לך עוד פעם, הנה, אתה עוד פעם מנסה להכניס מילים לפה, אז שיהיה ברור.



ילד הצ'אפחות, מה קרה?
לא, תיק המשפטים לא יהיה התנאי שלי שאם לא אני אפיל ממשלה וכן הלאה. אגב, בכלל לגבי הפלת ממשלה, אני נותן לנתניהו רשת ביטחון, אני נותן לו רשת ביטחון אלא אם כן הוא יפנה יישובים - אבל זה נכון שכדי להיות חבר בקואליציה ואני מקווה להיות חבר בקואליציה יש לי כמה תנאים, אגב האחרון שבהם הוא שר.



אתה תמרר לו את החיים, להיות איתך בקואליציה.
למה למרר לו את החיים?



אני אגיד לך למה, מפני שכל דבר שאתה לא תרצה, אתה יכול להפיל.
ניסים, עכשיו בכנות, תגיד לי מה זה למרר לו את החיים. תגיד לי אם זה נשמע לך מטורף, על כל טיל שיורים עלינו בעזה, צריך להחזיר להם 50 טילים. זה נשמע לך מטורף?



הוא לא יעשה את זה כי הוא הולך בשיטת האיפוק.
אני מקווה שהוא יעשה את זה. על זה שאסירים ביטחוניים בכלא, ארכי רוצחים, רוצחי תינוקות, אוכלים בשר כבש ורולדה ומרמלדה ומקבלים שוופס בטעמים וטורטית, תגיד לי זה לא נורמאלי? זה קיצוני שאני בא אליו בדרישה להפסיק את החגיגות האלה? הורדת מיסים, אני כעורך דין משלם כל חודש חצי מהכסף שאני מרוויח למיסים, מילא אם זה היה הולך לשכבות החלשות, זה היה הולך לעניים ומסכנים, אני הראשון שבעד, אבל אנחנו יודעים לאן זה הולך. אתה רוצה להגיד לי שזו דרישה לא נורמאלית? מה קיצוני במה שאני אומר? אני באמת לא מבין.



אם תהיה שר, שר משפטים, שר בריאות. תהיה מוכן להוריד את תמונתו של ברוך גולדשטיין שתלויה בסלון ביתך, כי שר בממשלה, אני מניח, לא יכול להשאיר תמונה כזאת.
קודם כל מעניין אותי, אתה הרי ראיינת 50 פעם את אחמד טיבי, תגיד לי בכנות, אתה אי פעם שאלת אותו את השאלה הזאת על ערפאת?



איתמר, אבל איזו מן תשובה זאת? בחייך. הוא לא שר.
הוא לא שר, הוא רוצה להיות בממשלת גנץ.



איתמר, אתה בורח. אני אנסח לך את זה עוד פעם. אם אתה תהיה שר, האם תהיה מוכן להוריד את תמונתו של ברוך גולדשטיין או לא, כן או לא?
אני מיד אשיב לך, אבל אני לא אשיב לך לפני שאני אוותר על זכותי להגיד לך שערפאת לא רק רצח יהודים ביהודה ושומרון, ערפאת דאג לפיצוצי אוטובוסים בתל אביב ובראשון. אז איך יכול להיות שהיה לנו סגן יושב ראש הכנסת עם תמונה של ערפאת מאחוריו. עכשיו לשאלתך, בתמונה (של ברוך גולדשטיין) הזאת היה כתוב פסוק.



אנשים באו אליי ואמרו לי 'תשמע, אנשים לא מבינים, יכול להיות שחושבים שאתה באמת רוצה להרוג ערבים'. הורדתי את הפסוק ואמרתי 50 פעם 'אני נגד זה'. עכשיו לשאלתך מה התמונה הזאת באמת עושה אצלי בסלון, אני תליתי אותה לא היום, ניסים, היא לא תלויה אצלי מהיום, היא תלויה אצלי כבר 20 שנה. אני אומר לך מה הבעיה שלי. אני לא הימין שאתה רגיל, לא הימין שהשמאלנים קופצים עליו ובורח.



תוריד או לא?


אני אומר לך, אני הורדתי את הפסוק כדי שהמסר יהיה מובן. אני לא תומך בהריגת ערבים אבל אני לא מתקפל לתכתיבים של השמאל ההזוי. מי שאומר לי מהשמאל 'תוריד את זה', שילך להוריד את התמונה של ערפאת אצל אחמד טיבי.