שלושה ימים בלבד לפני הבחירות וחברי הכנסת והפוליטיקאים לא נחים לרגע ומעבירים את היום (שבת) באירועי שבתרבות ברחבי הארץ, בראיונות ובהתייחסות לסוגיות פוליטיות שונות. במוקד הנושאים של הראיונות האלו ניצב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עליו העבירו חברי הכנסת ממפלגות האופוזיציה ביקורת חריפה, תוך קריאה לשינוי. 



ח"כ תמר זנדברג הזהירה מפני אלימות בימים האחרונים לפני הבחירות, כאשר זאת לטענתה, ישרת את האינטרס של נתניהו: "אני רוצה להזהיר מפני אלימות בימים הקרובים כולל ביום הבחירות עצמו. התחושה שלנו היא שיש רוח מפקד מראש הממשלה נתניהו שיש לו עניין ואינטרס לעורר כאוס ואי שקט".

רא"ל במיל' גבי אשכנזי השתתף בשבת תרבות ואמר באירוע כי "מי שלא מצביע – מצביע ביבי. מי שטס לחו"ל ביום הבחירות – עלול לחזור למדינה אחרת. הבחירות הן על דמותה ועתידה של המדינה שלנו. אם נתניהו ירכיב ממשלה עם 61 הוא יהיה הכי סחיט שיש. המדינה תשנה את פניה".

ח"כ אחמד טיבי אמר בשבתרבות בהבימה: "נתניהו מסוגל להגביל את זכות ההצבעה של אזרחים ערבים אם ייבחר, ולא מן הנמנע כי הוא ישלח את המחוקק הבכיר שלו מיקי זוהר להציע כי רק מי שמכיר במדינה יהודית יוכל להצביע".

סתיו שפיר, מהמחנה הדמוקרטי, אמרה בשבת תרבות ברמת גן: " בדמוקרטיה נורמלית היינו רואים עימותים בתקשורת ודרישה לתת תשובות על התנהלות הממשלה. כאן, נתניהו אוסר על חברי הליכוד והשרים שלו להתראיין ולהופיע בשבתות תרבות הבוקר, כדי שלא יענו על שאלות קשות. גם הוא מתבייש בליכוד. 
 
הערב במקום להגיע לעימות כמו בדמוקרטיה נורמלית, הוא שובר את כל הכללים שוב, ומכריח את התקשורת להגיע אליו הביתה - כמו שמגיעים לארמון המלוכה. מי שנמאס להם להיות נתינים, ורוצים להיות עם חופשי בארצנו - חייבים לצאת בשלישי להצביע ולשים סוף לשלטון השחיתות, ולפתוח את הדלת לעתיד שפוי לישראל שלנו".

צילום: תומר נויברג, פלאש 90

 
המשנה לראש המוסד לשעבר, ח"כ רם בן ברק (כחול לבן) אמר באירוע שבת תרבות בצור הדסה: "בנימין נתניהו משקר כל כך הרבה עד שהוא מאמין לשקרים של עצמו. לעומתו, אנחנו ממלכתיים ובני גנץ הוא איש ערכי שלא ישקר למען צרכים פוליטיים. אין לי כל ספק שגנץ צריך להיות ראש הממשלה הבא של ישראל". 

יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, אמר כי "נתניהו מנסה למחוק את מפלגת העבודה כדי להבטיח לעצמו רוב של 62 חברי כנסת שיבטיחו לו חסינות. צריך להתגייס כולם ולעצור את תכנית נתניהו לפגוע במפלגת העבודה. אם התגייסות החירום שלנו תצליח, יהיה בישראל מהפך היסטורי ומהפך חברתי. את מדניות הקיצוצים והגזירות של ביבי תחליף כיפת ברזל חברתית". 
 
ח"כ קארין אלהרר (כחול לבן) השתתפה בשבת תרבות בנתניה ואמרה: "אם לא נתעורר, בעוד שלושה ימים אנחנו נקום למציאות בעייתית. מציאות שבה עוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה ונתניהו הסחיט נותן לבן גביר את תיק המשפטים. הדרך היחידה למנוע מצב כזה היא אם כחול לבן תהיה המפלגה הגדולה ביותר ואנחנו נקים את הממשלה. נקרא לישראל ביתנו ולליכוד, ללא נתניהו - כי זה מה שישראל צריכה וזה הכי נכון".
 
אלי אבידר (ישראל ביתנו) אמר באירוע שבתרבות בבת ים בהנחיית אסף: "פוטין העביר את נתניהו טרטור רוֹבָאִים בגולני. השפיל אותו לחכות 4 שעות שלמות ולא הסכים לומר עליו מילה אחת טובה למצלמה. טראמפ מאיים על ביבי בטוויטר וביבי מיד משתחווה. הוא באמת ליגה אחרת, ליגה של השפלות שבה חמאס, חיזבאלה, פוטין וטראמפ משפילים אותו ללא רחמים".