גדודי אבו עלי מוסטפא, הזרוע הצבאית של החזית העממית, הודיעו הערב (שבת) כי הפילה בירי כלי טיס של צה"ל, מזרחית לעיר עזה. האירוע קורה ארבעה ימים לאחר שצה"ל אישר כי רחפן צבאי נפל ברצועת עזה.



בהודעה שפרסם חמאס השבוע כמה שעות לאחר שהרחפן נפל התפרסם כי הוא זוהה באזור רפיח והוא נשא עליו מצלמות יום ולילה. צה"ל הרחיב בשנה האחרונה בצורה משמעותית את השימוש שהוא עושה ברחפנים, מדגמים פשוטים ביותר, כפי שיש גם בשוק האזרחי ועד לרחפנים מתקדמים יותר, המאפשרים מגוון רחב של פעילות מבצעית באמצעותם.



כזכור, כ-4,000 פלסטינים השתתפו ביום שישי בצעדות השיבה לאורך גבול הרצועה. כמה מהם התקרבו לגדר, יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות. צה"ל השתמש באמצעים לפיזור הפגנות ובמקרים מסוימים גם בירי אש חיה. ממשרד הבריאות ברצועה נמסר, כי 55 פלסטינים נפגעו, בהם 29 מירי חי בצעדת השיבה ה-74, שהתקיימה הפעם תחת הסיסמה "למחוק את הסכם אוסלו מההיסטוריה". 

בכיר החמאס איסמעיל רדואן אמר, כי "יציאת האלפים מבני העם הפלסטיני לצעדות, מוכיחה שהם דוחים את הפשע שמכונה הסכם אוסלו ואת כל הפרויקטים שמטרתם לחסל את הסוגיה הפלסטינית. רדואן קרא לרשות הפלסטינית להכיר בכישלון הסכם אוסלו, להתנער ממנו והוסיף: "נמשיך בצעדות השיבה ושבירת המצור בדרכי שלום, עד להשגת המטרות".