מדעני סוכנות החלל האמריקאית (נאס"א) מעריכים שכוכב שביט בלתי מוכר שהתגלה בסוף החודש שעבר הגיע, ככל הנראה, ממערכת אחרת בגלקסיה. זהו המבקר הבין־ כוכבי השני שזוהה בשנתיים האחרונות. כוכב השביט C/2019 Q4 זוהה בידי האסטרונום הרוסי החובב גנאדי בוריסוב  ב־30 באוגוסט, וכעת הוא נע לעבר השמש, ובדצמבר הקרוב הוא צפוי להיות בנקודה הקרובה ביותר, של כ־300 מיליון ק"מ. המדידות הראו כי השביט גם לא יתקרב לכדור הארץ מעבר למרחק של 300 מיליון ק"מ.
מהמעבדה להנעת סילון של נאס"א בקליפורניה נמסר שמערכת סקאוט, שנועדה לתת הערכות סיכון על עצמים בקרבת כדור הארץ, סימנה את כוכב השביט בתור מבקר שאינו ממערכת השמש. בנאס"א מתכוונים לאסוף נתונים נוספים עם סוכנות החלל האירופית ועם אסטרונומים ברחבי העולם כדי לקבוע סופית שהוא הגיע ממקום אחר, מחוץ למערכת השמש. אם יתקבל האישור בנוגע למוצאו של כוכב השביט, יהיה זה המבקר הבין־כוכבי השני שתועד אי פעם אחרי הסלע החללי אומואמואה, שזוהה באוקטובר 2017, אולם עזב את מערכת השמש לפני שאפשר היה לחקור אותו באופן מקיף.
"המהירות הנוכחית של השביט גבוהה מאוד, כ־150 אלף קמ"ש, וזה הרבה מעל המהירויות הטיפוסיות של עצמים שמקיפים את השמש במרחק כזה", אמר דווידה פרנוקיה, מהמרכז למחקרי עצמים בקרבת כדור הארץ בנאס"א, והוסיף: "המהירות הגבוהה מעידה לא רק על כך שהעצם הזה כנראה הגיע מחוץ למערכת השמש שלנו, אלא שהוא גם יעזוב וישוב למרחב הבין־כוכבי".