היחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה ובינלאומית של המשטרה (יאחב"ל) פתחה בחקירה נגד החברות "אביליטי תעשיות מחשבים ותוכנה" ו"אביליטי מערכות ביטחוניות" בחשד לביצוע עבירות מרמה, הברחה וכן עבירות הלבנת הון בהיקפים משמעותיים אשר בוצעו על פי החשד במסגרת פעילותן העסקית.



במסגרת פרשה זו בוצעו היום (ראשון) מעצרים של שלושה חשודים בפרשה ובביתם נערכו חיפושים. החקירה מלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. על שאר פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום.



מהמשטרה נמסר כי "בהמשך להליכי שימוע וחקירת פעילות החברות "אביליטי תעשיות מחשבים ותוכנה" וחברת "אביליטי מערכות ביטחוניות" (להלן "חברות אביליטי") שבוצעה על ידי מלמ"ב (הממונה על הביטחון במערכת הביטחון), יחד עם אגף הפיקוח על היצוא הביטחוני (אפ"י) במשרד הביטחון, בחשד לביצוע עבירות על חוק הפיקוח על היצוא הביטחוני, יאחב"ל – היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות של המשטרה בצח"מ משותף עם מלמ"ב, רשויות המס והמכס חוקרת חשד לביצוע עבירות מרמה, הברחה וכן עבירות הלבנת הון בהיקפים משמעותיים אשר בוצעו על פי החשד על ידי חברות אביליטי במסגרת פעילותן העסקית. במסגרת פרשה זו בוצעו מעצרים וחיפושים. החקירה מלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. על שאר פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום".