יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, לא ייענה לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש עמו בנוגע לחשד לזיופים בבחירות, כך קבעה הבוקר (ראשון) נשיאות ועדת הבחירות. ההחלטה התקבלה ברוב של שלושה נגד אחד, לאחר שחבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד הצביע בעד, ואילו ש"ס, העבודה וכחול לבן הצביעו נגד. לפי החלטת הנשיאות, כל נציג מפלגה יוכל לשלוח הערות לשופט באם הוא חפץ בכך.

בהודעת הוועדה נאמר כי "נשיאות ועדת הבחירות המרכזית התכנסה היום, 15.9.19, לישיבה ודנה בפניית רוה"מ להפגש עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, עם מנכ"לית הוועדה ועם היועמ"ש של הוועדה. בעקבות פניית רוה"מ, פנו גם ראשי מפלגות אחרים בתביעה, שהיה ותתקיים פגישה עם רוה"מ, גם הם רוצים להיפגש עם היו"ר של ועדת הבחירות המרכזית. בדעת רוב חברי הנשיאות, הוחלט שלא להפגש באופן אישי עם ראש הממשלה ועם אף אחד מראש המפלגות, וזאת נוכח סדר הזמנים הצפוף, ונוכח העובדה שהוועדה אינה גוף חוקר ואין בידה את הסמכות הקונקרטית להנחות את המשטרה, ובשים לב לכך שיו"ר הוועדה, והוועדה עצמה, עשו ופעלו רבות מול המשטרה והפרקליטות לזרז את החקירות. עם זאת, הוחלט כי ראש הממשלה וכן כל אחד מראשי המפלגות שמעוניין בכך, יכולים אם יחפצו בכך לפנות בכתב לוועדה".

נתניהו הגיב להחלטת הוועדה ואמר: "המשטרה השקיעה רבע מיליארד שקלים בחקירות סרק נגדי, אבל אף אחד לא בדק 82 קלפיות חשודות בזיופים מהבחירות האחרונות? אף אחד אפילו לא התקשר לנציגים שישבו באותן קלפיות. איזה הסבר יש לזה? ועכשיו גם הפילו לנו את חוק המצלמות. אין ברירה אלא לצאת להצביע מחל כדי שלא יגנבו לנו את הבחירות".
 
כזכור, נתניהו פעל במהלך סוף השבוע לקיים פגישה דחופה בינו לבין השופט חנן מלצר, כדי לדון בממצאים החמורים שעלו בתחקיר של קלמן ליבסקינד בגיליון "סופהשבוע" של "מעריב", ולפיהם, לדברי נתניהו, “הבחירות בישראל נגנבו”. יו”ר כחול לבן ומועמדה לראשות הממשלה, ח”כ בני גנץ, קרא אמש לשופט מלצר: “אל תיפגש עם נתניהו. הוא עושה ספין פוליטי שמטרתו לייצר דה־ לגיטימציה לתהליך הדמוקרטי”.
 
נציג הליכוד בוועדת הבחירות, ח”כ דוד ביטן, פנה עם צאת השבת למנכ”לית הוועדה אורלי עדס ומסר לה את בקשתו של ראש הממשלה  לכנס ישיבת חירום עם השופט מלצר כבר אמש, אולם בקשתו נענתה בשלילה. זמן קצר לאחר מכן פרסמה הוועדה תגובה: “השופט מלצר קבע כי פנייה זו, כמו כל פנייה אחרת שתוגש בנושא, תובא להכרעת נשיאות ועדת הבחירות המרכזית בישיבה המיוחדת שתתקיים מחר, יום א’, בשעות הבוקר”.
 
אתמול, בעיצומה של השבת, כינס ראש הממשלה במעונו ישיבת חירום, בהשתתפות השרים יריב לוין, אמיר אוחנה, גלעד ארדן וח”כ ביטן, ובה ביקש לכנס את ישיבת החירום עם השופט מלצר, “כדי להבטיח שלא תהיה גניבת בחירות נוספת בבחירות האלו”, כהגדרתו. בהודעת הליכוד שפורסמה אחר כך נכתב:  “התחקיר המטלטל חושף שהמשטרה פנתה רק לשניים מתוך 82 חברי ועדות קלפי שדיווחו על זיופים, שבזכותן בל״ד עברה את אחוז החסימה והליכוד איבד שני מנדטים. אם תלונות הליכוד היו נבדקות בזמן, ישראל לא הייתה נמצאת כעת בסבב הבחירות הנוכחי”.
 

אמש, בראיון לערוץ 12, התייחס נתניהו לתחקיר "מעריב": “אתם הייתם צריכים לעשות סקנדל מהכתבה המטלטלת של קלמן ליבסקינד בסוף השבוע ב'מעריב', שאומר שהמשטרה לא בדקה 80 מתוך 82 קלפיות חשודות במגזר הערבי. איך יכול להיות דבר כזה? אז יגנבו עוד פעם את הבחירות? הדרך היחידה היא לבוא ולהצביע מח”ל”. בתגובה אמרה המראיינת רינה מצליח כי שוחחה עם קצינים בכירים משטרה שמסרו לה שהמשטרה חוקרת את התלונות על זיופים ותזמן עדים נוספים. 
 
באופוזיציה תקפו אתמול בחריפות את נתניהו בשל טענותיו על “גניבת בחירות” ודרישתו להיפגש בדחיפות עם השופט מלצר ואמרו כי זהו מהלך שנועד להכין את הקרקע “להתבצרות בבלפור ולמלחמת אזרחים”, למקרה שיפסיד את הבחירות. ח”כ תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי) אמרה כי “הספין האומלל של נתניהו על הניסיון לגנוב לו את הבחירות חזר לחיינו רגע לפני פתיחת הקלפיות. אסור לנו להקל ראש בספין הזה, זוהי קריאת תיגר של נתניהו על הדמוקרטיה הישראלית ובראש ממשלה שכדי להיבחר, אין קו אדום שהוא לא מוכן לחצות. נתניהו כבר מכין את השימורים להתבצרות בבלפור ולמלחמת אזרחים עתידית רק כדי לשמור על הכיסא״.
 
יו”ר העבודה־גשר, ח”כ עמיר פרץ, אמר בתגובה: “בושה שהודעה כזאת יוצאת מלשכת ראש ממשלה בישראל. במקום לכנס ישיבת חירום על מצב מערכת הבריאות, על הזוגות הצעירים שלא יכולים לרכוש דירה, על המשפחות שלא גומרות את החודש, מה שמעניין את נתניהו זה כמה קלפיות שלא שינו דבר כדי להמשיך להסית ולפלג”. גם הבכיר כחול לבן, ח”כ גבי אשכנזי, התייחס לדברים: “לא גונבים בחירות במדינת ישראל”. לדבריו, “חוק המצלמות היה ניסיון של נתניהו להניח את התשתית לדה־לגיטימציה של תוצאות הבחירות. מי שקורא ל־%20 מאזרחי המדינה ‘ערבים שרוצים להשמיד אותנו’ – אני מאמין עליו שהוא מסוגל להכל”.