פרישה דרמטית ברגע האחרון:מפלגת "נעם" החליטה היום (ראשון) לפרוש מהתמודדות בבחירות, כל הודיעה הנהגת המפלגה, לקראת כינוס פעילים גדול שייערך אחר הצהריים בירושלים. ההחלטה התקבלה ע"י רבני התנועה, שקיבלו סקירה מפורטת המבוססת על סקרים ומחקרי עומק וכן על רשימת החותמים, שהצהירו כי יתמכו במפלגה במידה ויתברר כי היא עוברת את אחוז החסימה. בהודעת המפלגה נאמר כי "על אף הדילים השונים שהוצעו ע"י מפלגות שונות, היא פורשת ללא הסכם וללא תמיכה באף מפלגה". 



התמונה שהוצגה לרבנים היא, כי ישנו בלוק יציב של כ-70 אלף תומכים, ועוד כ 250 אלף מתלבטים. "הקילומטרז' שעשינו בחודשיים הוא לא פחות ממדהים, מפלגה חדשה שאיש לא הכיר הפכה לאחת המפלגות המדוברות ביותר במערכת הבחירות. ומה שיותר מדהים היא העובדה, שעל אף שהעזנו לומר את האמת שכולם  פוחדים לומר, המסרים שלנו גרפו את תמיכתם של מאות אלפים".

במפלגה מתייחסים לפער שנותר כדי להגיע לאחוז החסימה: "יש לנו אמונה גדולה בדרך, אך הזמן הקצר שעמד לרשותנו, לא הותיר לנו אפשרות לשכנע את התומכים והמתלבטים ביכולת של המפלגה לעבור את אחוז החסימה והמשימה הזו עוברת לבחירות הבאות" מסר עו"ד אלדד רבינוביץ' מספר 2 ברשימה.

באופן מפתיע המפלגה לא מפרקת את המטה, ולא מפנה את המשרדים ששכרה בירושלים. "נעם כאן כדי להישאר. נמשיך את הקמפיין ואת העברת המסרים גם מחוץ לכנסת ונתחיל מהיום בערב להיערך לקראת הבחירות הבאות" מוסר יו"ר המפלגה.

מקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרו למעריב בעקבות ההודעה של ראשי מפלגת נעם: "הנהגת נעם הבינה כי הדבר היחיד שהיא עלולה להביא אם תישאר עד סוף המרוץ- זוהי שריפת קולות של ימין. מפלגת נעם תפרוש מהבחירות וזאת בשורה טובה לבוחרי הימין".



גם יו"ר הבית היהודי מספר 2 ב"ימינה", שר החינוך רפי פרץ, בירך על פרישת נעם: "אני מברך את הנהגת נעם שגילו אחריות ופרשו מהמירוץ. לציונות הדתית יש רק בית אחד שילחם על הערכים שלנו בכנסת. שילחם על עולם התורה שלנו. שילחם על העמקת הזהות היהודית שלנו. שילחם על ארץ ישראל".