בצל קריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למצביעי הימין לא לבחור במפלגות קטנות, נשאה הערב (ראשון) יו"ר ימינה, איילת שקד, הצהרה מיוחדת במטה הבחירות של מפלגתה באיירפורט סיטי. "נתניהו מעולם לא רצה אותנו בממשלתו", תקפה שקד, והוסיפה: "יש לו איבה אישית לא רציונאלית אליי, מגיע לציבור בישראל הרבה יותר. הגיע הזמן שיפסיק את הקניבליזציה בגוש הימין". 



"למרות ההיגיון הפוליטי הברור, וחרף הזהות האידאולוגית ונגד רצון בוחרי המחנה הלאומי, בנימין נתניהו מעולם לא רצה אותנו בממשלתו, זאת האמת", אמרה שקד בפתח דבריה. "חבריי ואני כפינו עצמנו עליו תמיד בתמרונים פוליטיים מסובכים את הכניסה שלנו. כל מי שבקיא ברשומון של הפוליטיקה בשנים האחרונות בקיא בדברים. נתניהו חתם קודם עם לבני וניסה לסגור עם לפיד בלעדינו, כדי שנישאר באופוזיציה. בבחירות לאחר מכן הוא עשה ניסיונות אדירים כדי לצרף את בוז'י הרצוג במקומנו, ואם זה היה תלוי בו אפילו הרשימה המשותפת הייתה מקבלת הצעה לפנינו".

 
בתוך כך, היא גם טענה כי "לנתניהו יש איבה אישית לא רציונאלית כלפיי. אני בן אדם ואני מודה שזה כואב לי. זה כואב לי כי הגעתי לחיים הציבוריים מתוך כוונה לעסוק בליבת החיים שלנו פה, והבנתי שהרבה דברים נמנעים ממני מסיבות לא נכונות. המדינה חשובה לנתניהו, אבל כנראה שיש משהו שגובר על זה. הצעקות על איוב קרא, ששיתף פעולה עם שרת המשפטים בנושא חשוב, הם המעט שמחזיק את המרובה. תמיד ניסו להצר את צעדיי, למנוע ממני להצליח למרות שהצלחתי הייתה הצלחת המחנה הלאומי כולו".

על תכנית טראמפ, אמרה: "מגיע לציבור לראות את התכנית המדינית שמסתתרת מעבר לפינה ושתיצור את 'עוטף כפר סבא' ו'עוטף ירושלים': אדוני ראש הממשלה, איפה המפה האמיתית? יכול להיות שהיא הרסנית יותר מהמפה שפרסמנו היום? מדוע אתה מסתיר אותה? אני דורשת לפרסם אותה עוד היום – עוד לפני ההליכה לקלפי".

את דבריה חתמה באומרה: "נתניהו רוצה אותנו קטנים ועלובים, ואנחנו לא מתכוונים להידרס תחת גלגלי המשאית שלו. אנחנו באים להילחם על כל קול של הציונות הדתית והימין האידאולוגי. תצביעו עם הראש והלב שלכם, תצביעו עם הנשמה שלכם למען הילדים שלכם, ההורים שלכם והמדינה שלכם. הקול שלכם יקבע את עתידכם. אני לא אתן לטינה שנתניהו וסביבתו הקרובה רוחשים כלפיי לפגוע בדברים החשובים באמת שעליהם אנחנו נלחמים. אני מבקשת היום מכל בוחריי הימין האידאולוגי והציונות הדתית להסתכל לי בעיניים. למי שמתלבט בין ליכוד לימינה - הצביעו ימינה. אל תתנו בפעם הזו לקמפיין הגוועאלד של נתניהו להשפיע עליכם, הוא פשוט לא אמיתי. גודל הגוש קובע, ליכוד גדול מדי יקים ממשלת שמאל בלעדינו". 

מהליכוד נמסר בתגובה: "למרבה הבושה, הספין של סמוטריץ׳-שקד ובנט כבר הוכחש על ידי ממשל טראמפ. גם שקד, שרק לפני חודשיים עוד ניסתה להצטרף לליכוד, יודעת שזה לא משנה אם המפלגה שלה תקבל מנדט יותר או פחות, אבל אם הליכוד לא תהיה המפלגה הכי גדולה - נקבל ממשלת שמאל של לפיד-גנץ והמפלגות הערביות".
נתניהו. "יש לו איבה אישית לא רציונאלית כלפיי". צילום: רויטרס
נתניהו. "יש לו איבה אישית לא רציונאלית כלפיי". צילום: רויטרס