היישורת האחרונה לקראת פתיחת הקלפיות: יו"ר כחול לבן בני גנץ קרא הערב (ראשון) לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, להטיל את הרכבת הממשלה למועמד שיתחייב להחזיר את המנדט, אם וכאשר לא יצליח להרכיב את הממשלה.

גנץ, שדיבר בכנס סיכום הקמפיין שהתקיים בגן האורבני באומן 17 בתל אביב, פתח ואמר כי בפיו חדשות רעות וחדשות טובות. "החדשות הרעות הן שאנחנו רואים את נתניהו עוסק בהפצת פייק ניוז ובהפחדה. האיש יושב בלשכתו, פוגש סקרים ומספר שקרים. אני אומר לכם בצורה חדה וחלקה. אם אחוזי ההצבעה ישארו כפי שהם אנחנו עלולים להפסיד את הבחירות. נתניהו מצליח להפחיד את הבוחרים שלו, להניע אותם, לגרום להם לרוץ לקלפיות על בסיס אותם שקרים שהוא מפיץ".

גנץ גם הביע חשש מכך שנתניהו עלול לא לקבל את תוצאות הבחירות ולא להחזיר את המנדט לנשיא, אם יוטל עליו להרכיב ממשלה והוא לא יצליח בכך. "ראינו איך הוא יוצא נגד המשטרה ונגד ועדת הבחירות ולא בחל בשום אמצעי. נתניהו איבד את זה ומוכן לטרוף את הדמוקרטיה עם הדי 9 של מוטי יוגב. אני קורא מכאן לנשיא ריבלין שעל מנת שלא נלך לבחירות פעם שלישית למסור את המנדט להרכבת הממשלה רק למי שמתחייב להחזיר אתו, אם וכאשר לא יצליח להרכיב ממשלה". 
 
בהתייחס לחדשות הטובות, אמר גנץ: "יש לנו רוב בציבור ואנו חייבים לוודא שיהיה לנו רוב בקלפי ואפשר לעשות את זה. אם תרצו ויש פה לא מעט אנשי צבא זה כמו צו 8 שמחייב את כולם להגיע לקלפי. קחו את המשפחה, שכנים, וחברים ותעברו דירה דירה לדפוק על הדלת ולשאול: הצבעתם או לא הצבעתם. אם אתם רוצים ממשלת אחדות חילונית יש לכם רק אפשרות אחת. בלבד. אם אתם רוצים ממשלה שתפסיק את הירי על הדרום ולחזיר את ההרתעה, יש לכם אפשרות אחת בלבד. אם אתם רוצים ממשלה שתפריד בין האינטרסים הביטחונים והמדינים לבין הפוליטיים של הפוליטקאים עצמם, יש לכם אפשרות אחת בלבד. אם אתם רוצים תקווה ללא שיסוי יש לכם רק אפשרות אחת שקוראים לה כחול לבן".
 
"אני אוהב אותכם, מחויב לכם ולכל אזרחי ישראל", המשיך יו"ר כחול-לבן. "אני מבין כמה עולה חינוך בישראל. אני מכיר את התור בחדרי מיון ויודע כמה  טילים נורו על הדרום. גם אני עומד בפקקים. אני בא מכם והולך לעבוד בשבילכם. יש לנו הזדמנות גדולה להחליף את השלטון ביום שלישי".

 גנץ הודה בסיום דבריו לשותפיו להנהגה ולדרך יאיר לפיד, גבי אשכנזי ומשה בוגי יעלון, "ולכל הח"כים הנפלאים שלנו. אמרתי ואני תמיד שמח לחזור על זה שלמיטב שיפוטי הרמה האנושית בכנסת עלתה פלאים בעקבות התיצבותה של כחול לבן בכנסת. מערכת הבחירות הזאת החלה בינואר ומסתיימת בספטמבר. זה הריון שלם שבקצה שלו יש ממשלת כחול לבן".

"אי אפשר שלא להריח את המהלך המקדים של נתניהו לאי קבלת תוצאות הבחירות"


מוקדם יותר, התראיין גנץ לתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחס לטענות כי הוא עומד מאחורי הפרסומים בארצות הברית כי ישראל עומדת מאחורי התקנת אמצעי ריגול סמוך לבית הלבן, לסיכויים שיוכל להרכיב ממשלה, ולברית הגנה אפשרית בין ישראל לארצות הברית. מאוחר יותר, בכנס של כחול לבן, אמר גנץ: "אני קורא מכאן לנשיא ריבלין, שעל מנת שלא נלך לבחירות בפעם השלישית, למסור את המנדט להרכבת הממשלה רק למי שיתחייב להחזיר אותו, אם וכאשר לא יצליח להרכיב ממשלה".

מה רמת העייפות?
"יש עייפות אך גם נמרצות. הכל בסדר".
 
ראש הממשלה צייץ בסוף השבוע שבתוכנית טלוויזיה בארה"ב טוענים שאתם שתלתם את הריגול אחרי טראמפ ואנשיו. זה סוג של בגידה. 
"זו הזיה מוחלטת. אין לי מילים אחרות לתאר זאת. באופן אישי אני חושב שנתניהו השתמש בכל כלי שעומד לרשותו, גם כלים שחוצים את קו ההיגיון ומעלים גיחוך. לטעון שאנחנו, שלושה רמטכ"לים עושים דבר כזה. בטלוויזיה אמרתי חארטה, ואני מתנצל על השפה הבוטה, אך פשוט לא הצלחתי למצוא מילה טובה יותר. יש למדינת ישראל צורך בבחירות נקיות, חופשיות, מפוקחות. בשביל זה הקימו את ועדת הבחירות המרכזית שצריכה שיהיו לה את כל הכלים לבצע את הפיקוח. אי אפשר שלא להריח את המהלך המקדים של נתניהו לאי קבלת תוצאות הבחירות".
 
אתה לא מאמין לכתבה של קלמן ליבסקין ששוחח עם מרבית האנשים שהתלוננו על הזיופים? שהוועדה לא חקרה והתעלמה מזה?
"הוועדה לא צריכה לחקור. היא צריכה להיות בקשר עם המשטרה. אי אפשר שלכל מפלגה תהיה ועדת בחירות בפני עצמה. בשביל זה יש משקיפים מטעם ועדת הבחירות המרכזית ומי שאחראי על המשטרה הוא ראש הממשלה".
 
אבל אתה סבור שראש הממשלה נגוע בשחיתות. מדוע אתה לא מניח למשטרה לבדוק ולבחון וליועץ המשפטי לממשלה לעשות את עבודתו ואחרי שבית המשפט יחליט תאמר את דברך?
"בסטטוס החקירות של ראש הממשלה הוחלט להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע. הסטטוס החקירתי והמשפטי הוא מתקדם. לכן אנחנו טוענים שראש ממשלה עם כתבי חשדות שכאלה עם שימוע ב-3 באוקטובר, שהוא יום כהונתה הראשון של הכנסת ה-22, לא יכול לכהן כראש ממשלה אלא אם יקרה הבלתי צפוי והוא יפיל בשימוע את הטענות נגדו. מכאן אנחנו טוענים את הטענות שלנו".
 
אומרים נגדכם שתמכתם בהסכם הגרעין עם איראן וכעת אתם נגד ברית ההגנה עם ארה"ב. 
"אנחנו לא היינו בעד ההסכם. אני אמרתי אחרי שהוא נכתב שזה לא עניין של טוב או רע ודיברתי על מה צריך לעשות עם ההסכם הקיים. באשר לכל שקשור לברית ההגנה, עיינתי היום בחומים בהם אפשר לצטט את נתניהו עצמו כמי שמתנגד לברית ההגנה מאחר וזה יטיל על ישראל מגבלות הפעולה בכל שקשור לצרכים ההגנתיים שלנו. אני בעד שימור היחסים עם ארה"ב. ארה"ב היא בעלת ברית יקרה לנו. היחסים שלנו עמם מתבססים על ערכים משותפים אך לא בחפיפה מושלמת. ברית הגנה שתחייב את ישראל לתאם את פעילותה עם ארה"ב תפגע בחופש הפעולה של ישראל".
 
אם היו מציעים לנו להצטרף לנאט"ו היית חושב שזה רע לנו?
"אני חושב שזה לא טוב. קבלת ההחלטות בנאט"ו היא מעייפת ומתמשכת. זה לא אפשרי. לנו בישראל יש תופעה מיוחדת. לעיתים לאירועים טקטיים, שמחייבים תגובה מיידית, יש להם השלכות אופרטיביות. זה קצב החלטות שנאט"ו לא יכול להתקרב אליו בו. בלתי אפשרי מבחינת ישראל להימצא במרחב הזה".

בתרחיש החלומות שלך היית רוצה לקבל את המנדט להרכיב ממשלה ראשון או שני, אחרי כישלונו של נתניהו?
"הייתי רוצה להיות ראשון כדי לשים סוף לסאגה הזו כמה שיותר מהר, בהנחה שאוכל להרכיב ממשלה".

איך תרכיב ממשלה בלי הערבים?
"אנחנו נמצאים יומיים לפני הבחירות ולא יומיים אחריהם. אנחנו מצפים מכל תומכינו לצאת ולהצביע. אנחנו רוצים שמספר המצביעים יהיה זהה למספר התומכים. בבחירות שקדמו עשרות אלפי אנשים שהביעו בנו תמיכה לא יצאו להצביע. אם נהיה המפלגה הגדולה ביותר בצורה משמעותית - נוכל לחבור למפלגות נוספות ולהקים ממשלה כדי לצאת לדרך חדשה כפי שמגיע למדינת ישראל. אני קורא לכולם לצאת להצביע ולא לאלימות בשום צורה ואופן".