המשטרה השלימה את היערכותה המיוחדת לקראת יום הבחירות לכנסת ה־22, שיחול מחר, כדי להבטיח שכל בעלי זכות הבחירה יוכלו להצביע ללא הפרעה באלפי הקלפיות שיוצבו ברחבי הארץ. החל משעות הבוקר המוקדמות ייכנסו לפעולה כ־18,800 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, לצד אלפי מאבטחים אזרחיים, ויתפרסו ביותר מ־4,000 מוקדים, שיכילו כ־10,700 קלפיות בכל  רחבי הארץ, כדי לשמור על הסדר הציבורי ולהבטיח את קיום ההליך הדמוקרטי באופן תקין ובהתאם לחוק.
 
לצד הפעילות המבצעית המיוחדת סביב ריכוזי הקלפיות נערכת המשטרה להתמודד גם עם אירועי השגרה ועם יציאתם של מאות אלפים, הצפויים לנצל את יום השבתון, לטיולים, לאתרי הבילוי, לפארקים, לחופי הרחצה וכדומה. שוטרי התנועה והסיור יתפרסו ברחבי הארץ וידאגו להסדרת ולהכוונת התנועה בכבישים העמוסים.


סוללות נפרסו באזורים שונים בארץ. כיפת ברזל, צילום ארכיון: אבשלום ששוני
סוללות נפרסו באזורים שונים בארץ. כיפת ברזל, צילום ארכיון: אבשלום ששוני

 
גם הצבא מתכונן ליום הבוחר. למרות השקט היחסי בגזרות השונות, לקראת יום הבחירות ובמהלכו תישמר כוננות מבצעית גבוהה. בימים האחרונים אומנם לא בוצע ירי רקטי מרצועת עזה, אבל צה"ל לא לוקח סיכונים מיותרים ונערך לקדם אפשרות שאחד מארגוני הטרור ברצועה, בדגש על הג'יהאד האסלאמי, ינסה לבצע פיגוע. בשל כך, כבר עכשיו יש התארגנות רחבה במערך ההגנה האווירית וסוללות כיפות ברזל רבות פרוסות באזורים שונים בארץ. 
 

ההיערכות ההגנתית המתוגברת מקיפה גם את הגזרה הצפונית ואת אזור הגבול המזרחי ברמת הגולן, והכוננות המבצעית לקראת כל תרחיש אפשרי גבוהה.
ביהודה ושומרון, כמו בכל יום בחירות, כבר בשני בלילה צפויים הכרזת סגר על האזור ואיסור כניסת פלסטינים לישראל, למעט במקרים חריגים ולצרכים הומניטריים, כנגד אישורים מיוחדים. נכון לעכשיו אין התרעות על פעילות