ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך לפזר הבטחות בחירות בנוגע לעתיד יישובי השטחים. בראיון הבוקר (שני) בגלי צה"ל, אמר ראש הממשלה כי בכוונתו להחיל את הריבונות הישראלית על חברון וקריית ארבע. דבריו באים בהמשך לביקורו בחברון לפני שבוע וחצי, אז אמר כי "חברון לא תהיה ריקה מיהודים. היא לא תהיה יודנריין".



"באנו לבטא את הניצחון. פורעים צמאי דם חוללו את הטבח הנורא לפני 90 שנה", אמר אז נתניהו. "הם היו בטוחים שבכך שהם עוקרים אותנו מהמקום הזה אחת ולתמיד - הם טעו טעות מרה", אמר ראש הממשלה והוסיף כי "צריך לשבח את המעטים באוכלוסיה הערבית שנחלצו להגן על שכניהם היהודית. הם פעלו במוסריות תוך סיכון חייהם. 67 יהודים נטבחו, עשרות נפצעו. דווקא ברגעים של משבר וחורבן נעמדנו מחדש על רגלינו".



נתניהו התייחס גם למצב הנוכחי בחברון. "בית המכפלה אוכלס בשבוע שעבר ואנו מטפלים בנושאים חשובים אחרים בנוגע להנגשת מערת המכפלה וזכויות ברכוש יהודי. איננו באים לנשל אף אחד, אבל אף אחד לא ינשל אותנו. איננו זרים בחברון, נשאר בה לנצח", אמר.



יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קרא גם הוא להחיל ריבונות בחברון. "90 שנה אחרי תרפ"ט, אנחנו צריכים לומר בקול ברור: הגיע זמן חברון! הגיע זמן ריבונות בחברון! הגיע הזמן שהיישוב היהודי בחברון יגדל באלפיו. הגיע הזמן שביקור במערת המכפלה יהיה הדבר הקל ביותר, הנוח ביותר, הטבעי ביותר", אמר. "הגיע הזמן שחברון תהיה עיר ואם בישראל – כפי שראוי לה, כפי שראוי לנרצחי תרפ"ט, כפי שראוי לנו. קיום טקס ממלכתי בחברון – הוא צעד לקראת ריבונות.

עוד אמר אדלשטיין, כי "גאולת בתים בחברון היא צעד חשוב נוסף. אבל צריך לעשות יותר. בנחישות, בקוממיות, מתוך החיבור שנובע מברית העולמים שלנו למקום הזה. צריך לעשות הכל כדי שהטקס הממלכתי הבא, שייערך לציון שנת המאה לפרעות תרפ"ט, יתקיים על שטחה הריבוני של מדינת ישראל – כי הגיע הזמן".