פחות מיממה נותרה עד פתיחה הקחפיות ובמפלגות הקטנות פועלים במרץ על מנת למנוע את אובדן המנדטים לטובת המפלגות הגדולות. בעוד בצד הימני, תקפה אתמול איילת שקד את ראש הממשלה בנימין נתניהו בטענה שהוא מנסה לפגוע ב"ימינה" בגלל איבה אישית אליה, בשמאל לא מבינים מדוע בכחול לבן הולכים להם על הראש.  במפלגת העבודה-גשר ובמחנה הדמוקרטי מנסים בשעות האחרונות לבלום את "משתה הקולות" שעושה על חשבונן מפלגת המרכז ותוקפים בחריפות את היו"ר בני גנץ על מה שמכנים שם "ניסיון לדרוס את המפלגות בגוש המרכז שמאל".



ח"כ איציק שמולי (העבודה-גשר), שבמפלגתו חוששים מפני האפשרות שלא יעברו את אחוז החסימה, התייחס להודעתו של גנץ על חלוקת תיקים עתידית בממשלתו וצייץ בטוויטר: "בני גנץ. לפני שאתה תופר חליפות כדאי שתעצור קודם את המתקפה שלכם על 'העבודה' - אם ניפול בגלל שגעון הגדלות שלכם אתה לצערי, באמת באמת לצערי, תאבד 4 ממליצים ולא תהיה ראש הממשלה הבא. אתה מסתער לכיוון הלא נכון, בני. תרים טלפון לציפי לבני. היא כבר תסביר לך", עקץ שמולי.




בציוץ קודם כתב שמולי: "ברור למה ביבי והימין שואפים למחוק את המפלגה של רבין ז״ל מהמפה; אבל כשהמועמד 'שלי' לראשות הממשלה מחליט ברגע האמת להצטרף אליו ולפעול בניגוד לסיכוי של המחנה כולו וגם שלו עצמו - זה דבר חסר אחריות שמטיל צל כבד על שיקול הדעת שלו. הוא אולי ינצח בקרב וימיט על כולנו אסון במלחמה".




גם יו"ר המחנה הדמקורטי ניצן הורוביץ הצטרף למאמצים למנוע את שאיבת הקולות בגוש לעבר כחול לבן והעלה סרטון בו אמר: "כנסת בלי שמאל? בלי מרצ? בלי סתיו שפיר? בלי עיסאווי פריג'? מי יילחם על החופש והשיוויון והשלום? מספר 37 בכחול-לבן? אולי בן-גביר?".



לאחר מכן הוסיף: "אנחנו נמליץ לנשיא על גנץ ואנחנו רוצים להיות שותפים בממשלתו. אבל אם לא נהיה קיימים, לא נוכל לעשות זאת. לכן כחול-לבן צריכה לכוון את מאמציה להביא קולות מהימין, לא מאתנו. רק המחנה הדמוקרטי יבטיח שגנץ יישאר במחנה ולא יברח למאהל של הליכוד והימין". 




גם ח"כ עיסאווי פריג' (המחנה הדמוקרטי) נחלץ למערכה, הסיר את הכפפות והביא ציטוטים מדברים שהשמיע בעבר מוץ מטלון, מועמד מספר 36 ברשימת כחול לבן לכנסת: "'חברי הכנסת הערבים הם גיס חמישי', 'לקדם במהירות את חוקי הנאמנות', 'לא רוצה להוציא את הערבים מביתם, רק להעביר אותם מכאן'. אלו לא ציטוטים של איתמר בן גביר, אלא של מוץ מטלון, מספר 36 ברשימת כחול לבן, האיש ששמאלנים 'אסטרטגיים', עלולים להכניס לכנסת. אז במקום להכניס גזענים תכניסו מרצ", צייץ.



חברת מפלגתם, סתיו שפיר, אמרה כי ״מי שעדין לא הבין, מדובר במצב חירום. אלו בחירות קריטיות לעתידה של המדינה ולדמוקרטיה הישראלית, לא תהיה הזדמנות שלישית אם נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה. לצערי אנחנו שומעים בימים האחרונים מבכירי כחולבן שהמפלגה הגדולה ביותר תרכיב את הממשלה. זה פשוט לא נכון, כבר הוכח שגודל הגוש הוא הדבר היחידי שיקבע מי יהיה ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל בעוד 24 שעות״. 

״מי שרוצה לחשוב אסטרטגית חייב לדעת שהאסטרטגיה הנכונה היחידה היא גודל הגוש והיכולת להשיג ביחד 61 מנדטים - ולא גודל המפלגה. מי שרוצה להוביל לשינוי, מי שרוצה להבטיח שכחולבן לא תיכנס לממשלה עם הליכוד חייב להצביע למחנה הדמוקרטי. רק אם נהיה מספיק חזקים נוכל לכפות על הגוש ממשלת מרכז שמאל, שתביא את השינוי הנדרש במדינת ישראל״.

בכחול לבן לא מתרגשים

אלא שלמרות צעקות הגעוואלד, ב"כחול לבן" לא עוצרים המשיכו בקמפיין בו הם קוראים לבוחרים להצביע עבורם כדי להפוך אותם למפלגה הגדולה ביותר. במסרון שנשלח היום לעשרות אלפי טלפונים ברחבי המדינה מטעמו של גנץ נכתב: "הגענו לרגעי ההכרעה במלחמה על עתיד המדינה. זה תלוי רק בכם. רק כחול לבן גדולה בראשותי תקבל מהנשיא את המנדט להקים ממשלת אחדות לאומית שבה גבי אשכני ימונה לשר הביטחון. חייבים 'פה', כחול לבן, בקלפי. זה ככה קרוב. צאו להצביע".