הקואליציה הצבאית של סעודיה הצהירה היום (שני) כי לאחר חקירה עולה כי ההתקפה על מתקני הנפט הסעודיים לפני כיומיים בוצעה על ידי אמצעי לחימה איראניים, ולא תימניים כפי שחשבו תחילה. בכך מצטרפת סעודיה לארה"ב, שהאשימה הבוקר את איראן בתקיפה ואיימה בתקיפת תגובה. דובר הקואליציה הסעודית אמר כי חקירת התקיפות עדיין נמשכת והרשויות מנסות לברר את מקום השיגור. 



בתוך כך, שר החוץ של קטאר גינה היום את ההתקפות על מתקני הנפט בסעודיה, ואמר כי יש צורך לקיים מאמצים לסיום העימותים באזור. "המלחמות והסכסוכים הללו חייבים להיפסק, יש לקיים מאמצים להשגת ביטחון קולקטיבי באזור", כתב בטוויטר השר, מוחמד בן עבדולרמן. 



נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר כי "זה נראה כי איראן אחראית לתקיפה על מתקני הנפט הסעודיים", בדבריו אף איים הנשיא במתקפת תגובה על איראן והבהיר כי "אנחנו מוכנים לתגובה אפשרית". 



טראמפ גם אישר להשתמש במלאי נפט החירום האמריקאי בכדי להבטיח אספקה יציבה של נפט למדינה, במקרה הצורך. "בהתבסס על המתקפה על סעודיה, שעשויה להשפיע על מחירי הנפט, אישרתי את שחרור הנפט מהמאגר האסטרטגי", אמר הנשיא. 



התקיפה על מתקני הנפט הסעודיים התרחשה בשבת האחרונה, ובעקבותיה זינקו מחירי הנפט ביותר מ-20%, זאת בשל הדאגות מההיצע העולמי ומהמתחים העולים במזרח התיכון. חברת הנפט הענקית של סעודיה, ארמקו, אמרה כי ההתקפה הובילה לנזק שלא ייפתר בן לילה, וצמצמה את התפוקה בכ-5.7 מיליון חביות ביום.