ריב אחרון לפני הבחירות? על פי פרסום של עיתון "הארץ" שהתפרסם היום (שני), יום אחד לפני מועד ב' של בחירות 2019, שבכוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשלוח את נציגו, מאיר בן-שבת, ראש המל"ל, לפנות ליו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר במטרה לדחות את מועד הבחירות ממניעים ביטחוניים,
נתניהו מגיב לגנץ. צילום: דוברות ראש הממשלה
יו"ר כחול לבן, בני גנץ
גנץ עונה לנתניהו. צילום: דוברות כחול לבן
, התרעם: "נתניהו מחק את העמימות לצרכים פוליטיים". עוד נמסר בתגובתו של יו"ר כחול לבן, כי "עכשיו ראש הממשלה איבד את זה ורצה לגרור אותנו למלחמה כדי לדחות את הבחירות. תסריט שמתאים לבית הקלפים, ולא למדינת ישראל. מחר יוצאים להצביע כחול לבן ושמים לזה סוף".

כעת, מגורמים בלשכת ראש הממשלה נמסר כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הוא זה שביקש מראש המל"ל, לעדכן את מלצר באפשרות של פעולה עקב המצב הביטחוני.בהתאם, הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו בסרטון בו ביקש מאויבו הפוליטי להתבייש: "בני גנץ, אתה לא מתבייש? לעשות פוליטיקה מענייני ביטחון? אתה מאשים אותי, ששומר בקפדנות על חיי חיילינו ואזרחינו, אתה שהתגאית אחרי צוק איתן שסיכנת חיילי גולני למען פלסטינים? אנחנו התכוננו לכל תרחיש כולל לאפשרות שהג'יהאד האסלאמי והחמאס ישבשו את הבחירות בירי רקטות על הערים והכנו תגובה חריפה. אבל אני אבחר את המועד לכניסה למערכה שתיכננו, למועד הנכון ביותר ולא דקה אחת קודם. בני גנץ, תתבייש".
 

 


מדוברות ועדת הבחירות המרכזית השיב כי "בנושאים ביטחוניים אנחנו לא מגיבים בכלל, ואין בכך כדי לאשר או להכחיש את הידיעה".