מדינת ישראל הולכת היום (שלישי) לבחירות בפעם השנייה בתוך כחמישה חודשים. 6,394,030 בעלי זכות בחירה יוכלו לממש את זכות ההצבעה ב־11,163 קלפיות הפזורות ברחבי הארץ, כדי לבחור את הכנסת ה־22 ולהכריע מי ירכיב את הממשלה הבאה - יו"ר הליכוד בנימין נתניהו או יו"ר כחול לבן בני גנץ. מרבית הקלפיות ייפתחו בשעה 7:00 וינעלו בשעה 22:00. ביישובים קטנים, בבתי סוהר ובבתי חולים, הקלפיות יהיו פתוחות מ־08:00 עד השעה 20:00.
בבחירות היום מתמודדות על קולו של הבוחר 29 רשימות, לעומת 40 בבחירות הקודמות, שמתוכן רק 11 עברו את אחוז החסימה. 
 
במטות המפלגות מעריכים כי משקל מכריע לתוצאות יהיה הפעם לאחוז ההצבעה בבחירות, והן משקיעות מאמץ רב להמריץ את המצביעים להגיע לקלפיות. 

שיעור ההצבעה בבחירות לכנסת נמצא במגמת ירידה לאורך השנים. בבחירות לכנסת ה־21, שיעור ההצבעה היה 68.5%. ומספר הקולות שנדרשו להשגת מנדט אחד היה 35,910. אחוז החסימה בבחירות היום יעמוד על 3.25%  מהקולות הכשרים.
 
אתמול בשעה 19:00 הופסקו שידורי התעמולה. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר הוציא אתמול צו הקובע כי צילום מועמדים לכנסת בקלפי יתאפשר רק בשלב הכנסת המעטפה לתיבה. עוד הדגיש כי חל איסור מוחלט על השמעת דברים בעת ההצבעה בפרט, ובמקום הקלפי בכלל, וכן חל איסור על הצגת פתק ההצבעה לצלמים.
 
במטות הבחירות הביעו חשש מפני אירועים אלימים היום בקלפיות, בייחוד במגזר הערבי, בשל רצונם של מתנדבים ומשקיפים מטעם הימין להגיע לקלפיות, כדי להבטיח שלא יהיו בהן זיופים.
 
ועדת הבחירות תנהל היום את מבצע "טוהר הבחירות", במסגרתו יפעלו כ־3,000 פקחים מצוידים במצלמות גוף, שיסיירו בקלפיות במטרה למנוע זיופים. הוועדה תפעיל "קו חם" שאליו יוזרמו דיווחים על תקלות או הפרעות למהלך התקין של הבחירות. השופט מלצר הודיע כי רק למפקחים המורשים ולמזכירי הקלפיות יהיה מותר לצלם את הנעשה בתחום הקלפי.
 
בשל התלונות הרבות על זיופים בבחירות הקודמות והרגישות לנושא הוחלט בוועדת הבחירות המרכזית להגביר את צעדי הבקרה והפיקוח על הליך ספירת הקולות, ולכן צפוי עיכוב של שעות בהזרמת תוצאות האמת לאתר ועדת הבחירות המרכזית. 
 
בוועדה העריכו שתוצאות אמת ראשונות יעלו לאתר רק לקראת מחר בצהריים או אף מאוחר יותר, וכי יחלפו לפחות יומיים עד שתמונת התוצאות תתבהר. 
התוצאות הרשמיות של הבחירות יפורסמו בתוך שמונה ימים מיום הבחירות. כשבוע לאחר פרסום תוצאות הבחירות יטיל נשיא המדינה, ראובן ריבלין, את תפקיד הקמת הממשלה על אחד מחברי הכנסת, לאחר סבב התייעצות עם ראשי הסיעות.
 
ישיבת הפתיחה החגיגית של הכנסת ה־22 תתקיים ב־3 באוקטובר, היום ה־14 לאחר יום הבחירות, בשעה 16:00. את ישיבת הפתיחה ואת ישיבות הכנסת שלאחריה ינהל עד לבחירת יו"ר חדש, יו"ר הכנסת היוצא יולי אדלשטיין.