חוג לבנים בלבד: לאחר שפורסם ב"מעריב" כי במתנ"ס של רמלה נערכו חוגים לבנים ובנות בנפרד, אתמול התברר כי מקרה דומה נרשם גם בזכרון יעקב. מודעת פרסומת לחוג ברייקדנס במתנ"ס העירוני לילדים ובני נוער פנתה לבנים בלבד, כאשר במודעה צוין כי בנות המעוניינות אף הן להצטרף לחוג, "נדרשות לקבל אישור מיוחד". 
בעקבות פרסום המודעה, שדולת הנשים בישראל קיבלה תלונות מצד גורמים שונים שהתרעמו על כך. בשדולה החליטו לפנות בתלונה רשמית לראש המועצה המקומית, זיו דשא: "הדרת נשים מהמרחב הציבורי ואפלייתן בקבלת שירות ציבורי הן פעולות אסורות, המנוגדות לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו". כן נטען במכתב: "מדובר בהנחיות שעומדות בניגוד גמור לעקרון השוויון, ומהוות הפרה של חוק איסור אפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, שאוסר על אפליה מחמת מין באספקת מוצר או שירות. הדרת ילדות ונערות או קביעת הסדרי הפרדה בין בנים לבנות בפעילויות המתקיימות במתנ"ס עירוני ובמימון המועצה – הן אפליה אסורה. אנו פונות אליך בבקשה לפעול לכך שהחוג ייפתח בשוויון מלא לבנים ולבנות, וכי שוויון זה יישמר בכל חוג אחר המתקיים במתנ"ס שאין בו הבחנה רלוונטית בין המינים", כך נכתב על ידי מיכל גרא מרגליות מנכ"לית שדולת הנשים ועו"ד מרים זלקינד מנהלת קידום מדיניות וחקיקה בשדולת הנשים.
ד"ר דינה חרובי, מרצה למגדר במכללת סמינר הקיבוצים, הסבירה: "לא תמיד הפרדה אומרת אפליה, הדברים מורכבים". לדבריה, "לפעמים אנחנו מפרידים בין המינים כדי לחזק את אחד המגדרים. כך למשל, מחקרים מראים שכשמפרידים בנות מבנים הן מצליחות טוב יותר במקצועות הריאליים. אבל במקרה זה, בנות לא יכולות לאיים על הבנים, כי ברייקדנס זה תחום שבו בנים מצטיינים. אני לא מבינה את ההפרדה, כי פה צריך לחזק את הבנות ולא הבנים".

מהמועצה מקומית זכרון יעקב נמסר בתגובה: "מגמת המחול של עמותת זמארין מהווה כבר שנים רבות בית למאות ילדות ונערות המשתתפות בעשרות חוגי ריקוד שונים. כיום משתתפות באופן פעיל בחוגים אלו כ־450 ילדות ונערות. במהלך השנים נעשו מספר ניסיונות לשלב גם בנים בחוגים השונים אך ניסיונות אלו לא צלחו. מנהלת אולפן המחול בעמותת זמארין, לאחר בדיקה והעמקה בנושא מול קהל היעד המבוקש, החליטה על הקמה של חוג ייעודי לבנים, לא מתוך הדרת נשים אלא מתוך רצון לשלב בנים במסלולים המקצועיים. עד כה, ובניגוד לשנים קודמות, נרשמו כבר עשרה בנים לחוג. אף על פי כן, בעקבות פנייתכם ובמטרה להימנע אפילו ממראית עין של הפרדה, הוחלט להסיר את המודעה לאלתר".