ניו יורק הודיעה לתלמידי העיר כי הם רשאים להיעדר מבתי הספר ללא עונשים או השלכות אחרות, על מנת שיוכלו להצטרף למחאות בנושא שינויי האקלים, המתוכננות להתקיים ברחבי העולם ביום שישי הקרוב. בכך למעשה התירה ניו יורק ל-1.1 מיליון תלמידים בבתי הספר הציבוריים בעיר לא להגיע לבתי הספר על מנת שיוכלו ללכת להפגין, אם כי ייתכן ותלמידים רבים יבחרו לנצל את יום החופש דווקא לבילויים. 



ההחלטה של העיר הגדילה את הציפייה כי המחאות בנושא האקלים יהיו הגדולות ביותר שהתקיימו בתולדות ארה"ב, עם לפחות 800 מחאות המתוכננות להתקיים בכל המדינות. עם זאת, מבקרים רבים, בהם מכחישי שינויי האקלים, טענו כי ראש העיר משתמש במדיניות הנוכחות בבתי הספר במטרה לקדם מטרות פוליטיות אישיות, שכן ראש העיר הפך את נושא האקלים למרכיב מרכזי בקמפיין שלו. 



אמש התלבטו מחוזות גדולים אחרים בארצות הברית לגבי איזו עמדה עליהם לנקוט. דוברת מחוז בית הספר המאוחד בלוס אנג'לס אמרה כי הגורמים בבית הספר עדין דנים "בתכניות שלנו". במסצ'וסטס יקיימו היום חברי מועצת העיר ידונו בבקשה של הסטודנטים להיעדר מהלימודים. 



שייה בסטידה, תלמידה בת 17 בבית ספר תיכון במנהטן אמרה כי "ההודעה של העירייה משנה לחלוטין את הדברים. אנחנו לא נגד מערכת החינוך, אנחנו צריכים שבתי הספר יעבדו איתנו מכיוון שהמטרה הגדולה שלנו היא לעצור את שינויי האקלים". 



בשנה שעברה אפשרה ניו יורק היעדרות של תלמידים מבתי הספר למען השתתפות בהפגנה נגד חוקי החזקת הנשק בארה"ב, הפגנה סולידרית שהתקיימה עם תלמידים מבת הספר בפלורידה, שם יורה רצח 14 תלמידים ושלושה אנשי צוות. 



אך היתר ההיעדרות לא פותרת את ההתלבטות עבור כולם.  חלק מהמורים בניו יורק העידו כי הם חשים קרועים בין השתתפות בהפגנה בין שהות בכיתה כדי ללמד את הילדים שכן יגיעו. מורים אחרים גרסו כי שיטה יעילה יותר היא ללמד את התלמידים בבית הספר על שינויי האקלים.