טקס פרסי אופיר, הדבר הכי קרוב שיש לנו לאוסקר, יתקיים ביום ראשון הקרוב. המועמדים הגיעו לערב הגאלה כדי להתכונן לרגע הגדול ולנסות לנחש האם הוא יהפוך שוב, בחסות שרת התרבות מירי רגב, שגם השנה לא הוזמנה לטקס, לזירת התכתשות פוליטית.

"אני מודה לאלוהים, חלמתי כשהייתי ילדה להיות שחקנית", סיפרה השחקנית נלי תגר, שמועמדת לפרס השחקנית הטובה ביותר על תפקידה ב"בשורות טובות. הייתי רואה את טקס פרסי האקדמיה, ועכשיו גם אני שם, זה הפרס האמיתי".

"אני מועמדת לשחקנית המשנה על שני סרטים, 'בשורות טובות' ו'רעשי רקע'", סיפרה אוולין הגואל. "אני מועמדת פעמיים, וזה נראה לי מפחיד. כאילו חוקי מרפי אומרים - 'את נגד עצמך? לכי הביתה'".

"הסרט 'קצפת ודובדבנים', שביימתי, כתבתי ושיחקתי, מועמד ל-11 פרסים, אני יכול למנות את כולם, אבל זה ייקח איזה תקופה ואני בקושי שומע, אז תצטרך להאמין לי", הוסיף הבמאי גור בנטוביץ'.

טקס פרסי אופיר, ארכיון. פלאש 90
טקס פרסי אופיר, ארכיון. פלאש 90


הימור שלך, כמה אתה לוקח?
"אם אני אגיד הרבה, אני אצא מפגר, אם אני אגיד מעט מדי אני אצא לוזר, נראה לי שאני לא אהמר".

הבמאי המוערך דובר קוסאשווילי, שמועמד לראשונה לפרס אופיר כשחקן, על תפקיד המשנה ב"קצפת ודובדבנים" סיפר על המעבר מכיסא הבמאי אל מול המצלמה: "בתור שחקן הלב עובד והשכל בבית, בתור במאי השכל עובד והלב בבית, הרבה יותר כיף להפעיל את הלב מאשר את השכל".

מה דעתכם על כך שהטקס הפך לזירת מלחמה פוליטית, בין האקדמיה וחבריה לשרת התרבות?
תגר: "זה עצוב לי כי אני חושבת שגם השרה וגם הקולנוע הישראלי סובלים מזה. גם אם לימור לבנת לא תמיד הסתדרו, כשהיא עזבה סגדו לה, היא הביאה המון כספים לקולנוע, וההתנגשויות בין השרה לאקדמיה היו רייטינגיות כאלו, זה עשה טוב גם לשרה וגם לאקדמיה, ופה יש איזה ריב כואב, שלא הצלחנו להוציא את הדבר הטוב שזה הרייטינג, ונשארנו רק עם הריב".

מירי רגב, טקס פרסי אופיר. צלם : אבשלום ששוני
מירי רגב, טקס פרסי אופיר. צלם : אבשלום ששוני


הגואל: "בוא נעשה את הטקס הזה ללא אמרה פוליטית, בוא נהנה מהקולנוע הישראלי המפואר שיש פה".

יוליה פלוטקין: "אין כאן יותר מדי מקום לפוליטיקה באומנות, אבל מצד שני יש הרבה מקום, והלוואי ובאמת היינו יכולים ליצור ולהביע את הדעות שלנו מבלי לעשות חשבון".

בנטוביץ': "זה כמו קבוצת כדורגל, האוהדים של בית"ר והפועל רואים את אותו המשחק, ההם מקללים את השופט שהוא שורק חוץ לצד הזה, וההם מקללים את השופט שהוא שורק פאוול לצד הזה. זה לא מעניין כי כל אחד רואה את הקבוצה שלו ושנוא את כל מי שלא חושב כמוהו".