לפי התוצאות הדרמטיות של מדגמי הטלוויזיה אף מועמד לא מחזיק בידיו רוב של 61 מנדטים ונראה כרגע כי המפתחות מצויות בידיו של אדם אחד במערכת הפוליטית - אביגדור ליברמן. יו"ר ישראל ביתנו קרא הערב (שלישי) לאחר פרסום תוצאות המדגמים לנשיא ראובן ריבלין לקרוא לראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ לשיחה בנוגע לכינון ממשלת אחדות.

"אני חושב שאין לנו זמן לחכות וצריך לעשות דברים במקביל", אמר והוסיף כי אין לו כוונה לחזור בו מההצהרות שנשא לפני הבחירות: "לנו יש אופציה אחת: ממשלה לאומית ליברלית רחבה המורכבת מישראל ביתנו, ליכוד וכחול לבן".
 
"מעבר לכך, אמרנו תמיד שממשלת אחדות אפשרית אך ורק במצב חירום. אני אומר לכם שהמצב הביטחוני והכלכלי הם מצבי חירום הרבה יותר ממה שאפשר לחשוב ואני לא רוצה להפחיד או לדכא אך אחד. משתי הבחינות אנחנו במצב חירום, לכן המדינה חייבת ממשלה רחבה, לא ממשלה שנלחמת על הישרדות משבוע לשבוע מהצבעת אי אמון אחת לשנייה. אני חוזר ואומר, לא יעזרו שום הצעות ופיתויים לרוטציה, תיקים ותקציבים. כל מה שאמרנו, נכון גם עכשיו". 
 
ליברמן ציין כי גם אם הליכוד וכחול לבן יקימו ממשלת אחדות לבדן, זה עדיף מדשדוש במו"מ בלתי פוסק. "אנחנו כמובן נשמח להיות חלק מממשלה כזאת אבל גם בלעדינו זה עדיף מממשלה צרה. מבחינתי אין שום מגעים שהם לא רשמיים. אנחנו משחקים את המשחק עם קלפים פתוחים. הכל על השולחן ושקוף. אני מקווה שכל אחד מראשי שתי המפלגות יודיע בפומבי שהם מוכנים להקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה".

שר המשפטים אמיר אוחנה אמר כי "התרחישים היותר סבירים - ממשלת אחדות עם או בלי ליברמן. השני - מפלגת העבודה תחבור לליכוד. עמיר פרץ הוא איש פרגמטי. בעוד כמה ימים תונח תוכנית המאה ופרץ עשוי להגיד שיש הזדמנות לעשות שלום".
 
ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) אמר במשדר ערוץ 12: "באופן סיסמטי במדגמים מקפחים את הליכוד. אני מעריך שנקבל קצת יותר מנדטים מאשר המדגמים. אני מצפה שאביגדור ליברמן יקבל את ההחלטה השפויה ויחזור למחנה אליו הוא שייך". ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו הגיב לאמסלם ואמר כי "תקפו אותנו ואמרו שאנחנו בשמאל. עכשיו קוראים לנו לחזור למחנה הלאומי. אנחנו לא מתרגשים משום הצעות כרגע. ישראל זקוקה לממשלת אחדות. מי שימליץ על אחדות נלך איתו".

חבר הכנסת מאיר כהן (כחול לבן) אמר בשיחה עם מעריב אונליין: "התוצאות תהיינה רק מחר בסוף היום. ביבי לא הצליח להיות המפלגה הגדולה. התוצאות מחייבות בינתיים משנה זהירות. אני רואה שעוצמה יהודית לא עוברת וזה טוב למדינת ישראל". הוא הוסיף כי "העם רוצה ממשלת אחדות. ביבי להערכתי לא יהיה ראש הממשלה".
 

 

 
מדגם חדשות 13 מראה כי כחול לבן מובילה בשני מנדטים על פני הליכוד עם 33, בעוד מפלגתו של ראש הממשלה עם 31 בלבד. הרשימה המשותפת רושמת הישג שיא של 13 מנדטים. גם ש"ס יכולה להיות מרוצה עם 9 וישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, שהוביל את ישראל לבחירות נוספות, עולה ל-8 מנדטים. יהדות התורה מגיעה ל-8 מנדטים, בעוד ימינה של איילת שקד עם 6 מנדטים בלבד. שתי מפלגות השמאל, המחנה הדמוקרטי והעבודה גשר, השיגו 6 מנדטים כל אחת.

לפי מדגם כאן 11, מתקיים תיקו 32 בין הליכוד לכחול לבן, הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים, ישראל ביתנו עם 10, ש"ס עם 9, יהדות התורה עם 8, ימינה עם 7 והעבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי חוצות את אחוז החסימה עם 5 מנדטים. גם לפי סקר זה עוצמה יהודית לא חוצה את אחוז החסימה.

גם לפי מדגם חדשות 12, כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר עם 34 מנדטים. אחריה נמצאת מפלגת הליכוד עם 33 מנדטים. הרשימה המשותפת קיבלה על פי המדגם 11 מנדטים, ש"ס, יהדות התורה וימינה קיבלו שמונה מנדטים כל אחת, וכך גם ישראל ביתנו. העבודה והמחנה הדמוקרטי קיבלו כל אחת חמישה מנדטים, דבר שאומר שהן עברו את אחוז החסימה.