"נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יכנס את הסיעות לסבב התייעצויות לאחר שיקבל את תמונת המצב המדויקת ביותר ובהקדם האפשרי", כך נמסר הערב (שלישי) מבית הנשיא, פחות משעה לאחר פרסום תוצאות המדגמים. עוד נמסר: "הנשיא יעשה זאת בתיאום מלא עם יו״ר ועדת הבחירות המרכזית ולאחר שישמע את עמדת הסיעות כולן וישקול את כלל השיקולים העומדים על הפרק. מול עיניו של הנשיא יעמוד הצורך לכונן ממשלה בישראל מהר ככל הניתן ולממש את רצון העם, כפי שבא לידי ביטוי בתוצאות הבחירות, לצד הצורך להימנע מבחירות שלישיות. בהתאם, יטיל הנשיא את המנדט להרכבת הממשלה לאחר התייעצות ושיח עם נציגי הסיעות וראשי המפלגות הרלוונטיים".
במהלך הלילה העלו בבית הנשיא סרטון בו הסבירו את תפקידו, ועודד את הישראלים לצאת ולהצביע. "דעו לכם יקיריי, אני, מצידי, אעשה כל שביכולתי, במסגרת החוק והסמכות שניתנה לי מתוקף תפקידי, ועל פי החוק, על מנת שתקום ממשלה נבחרת בישראל מהר ככל הניתן, ושנימנע חלילה ממערכת בחירות נוספת. אזרחיות ואזרחי ישראל היקרים כולכם, אנא, ממשו את הזכות שמעניקה לנו הדמוקרטיה הישראלית שלנו, וצאו להצביע", אמר בסרטון.
מדגם חדשות 13 מראה כי כחול לבן מובילה בשני מנדטים על פני הליכוד עם 33, בעוד מפלגתו של ראש הממשלה עם 31 בלבד. הרשימה המשותפת רושמת הישג שיא של 13 מנדטים. גם ש"ס יכולה להיות מרוצה עם 9 וישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, שהוביל את ישראל לבחירות נוספות, עולה ל-8 מנדטים. יהדות התורה מגיעה ל-8 מנדטים, בעוד ימינה של איילת שקד עם 6 מנדטים בלבד. שתי מפלגות השמאל, המחנה הדמוקרטי והעבודה גשר, השיגו 6 מנדטים כל אחת.

לפי מדגם כאן 11, מתקיים תיקו 32 בין הליכוד לכחול לבן, הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים, ישראל ביתנו עם 10, ש"ס עם 9, יהדות התורה עם 8, ימינה עם 7 והעבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי חוצות את אחוז החסימה עם 5 מנדטים. גם לפי סקר זה עוצמה יהודית לא חוצה את אחוז החסימה.
גם לפי מדגם חדשות 12, כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר עם 34 מנדטים. אחריה נמצאת מפלגת הליכוד עם 33 מנדטים. הרשימה המשותפת קיבלה על פי המדגם 11 מנדטים, ש"ס, יהדות התורה וימינה קיבלו שמונה מנדטים כל אחת, וכך גם ישראל ביתנו. העבודה והמחנה הדמוקרטי קיבלו כל אחת חמישה מנדטים, דבר שאומר שהן עברו את אחוז החסימה.