זה לא לקח הרבה זמן. דקות ספורות לאחר סגירת הקלפיות פנו בימינה ליו"ר ועדת הכנסת, מיקי זוהר, והודיעו על התפלגות לשתי סיעות שונות - הבית היהודי והאיחוד הלאומי בראשות רפי פרץ, והימין החדש בראשות נפתלי בנט, כאשר על טופס הבקשה חתום גם יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ'. 



ימינה קיבלה על פי המדגמים בערוצים השונים בין 6-8 מנדטים ואת המשא ומתן על כניסה אפשרית לקואליציה שתי הסיעות ינהלו יחדיו, כאשר יאלצו להמתין לתוצאות האמת על מנת לדעת כיצד לפעול בהמשך הדרך. ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר שוחח עם בנט והשר פרץ, לאחר פרסום תוצאות המדגמים וסיכם איתם על שיתוף פעולה להקמת ממשלה לאומית. עד כה לא התקשר ראש הממשלה ליו"ר המפלגה איילת שקד.



שקד אמרה לפעילי המפלגה לאחר פרסום תוצאות המדגמים כי "אנחנו עוד לא ידועים את תוצאות האמת. נחכה לבוקר ונראה מה יהיה. נתתם קרב אדיר ואני מודה לכם מכל הלב. ניסו לנגוס בנו מכל הכיוונים וזאת הייתה סיטואציה לא פשוטה, אני מקווה שעמדנו בה בגבורה. אני מאוד מאמינה בימינה. חתמנו על פיצול כי זאת הייתה ההבטחה לבוחרים. אני חושבת שצריך להמשיך ביחד. את ההבטחה לבוחר צריך לקיים אבל צריך לראות מה נכון אחר כך למדינת ישראל ולימין האידיאולוגי ולציונות הדתית. ממשיכים לעבוד ביחד גם במשא ומתן הקואליציוני וגם בכנסת וזה הזמן של הציבור לומר האם הוא רוצה שנתפצל או נשאר ביחד".


המכתב שהגישה ימינה. קרדיט: צילום מסך



השר רפי פרץ, היה הראשון להגיב על התוצאות ואמר כי "לפני הכל אני רוצה להודות לכל הפעילים והפעילות של הבית היהודי,האיחוד הלאומי והימין החדש שנתנו מעצמם. הייתה מערכת בחירות קשה ומורכבת, עשינו ויתורים והחלטות קשות כדי ללכת יחד וציפינו ליותר. שוחחתי עם ראש הממשלה נתניהו הערב ואנחנו מתואמים לגמרי להמשך הדרך, ממליץ להמתין לתוצאות האמת".