יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, אמר בעקבות פרסום מדגמי הקלפיות  הערב (שלישי) כי הוא לא מתכוון להצטרף לממשלה בראשותו של בנימין נתניהו. יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, קרא לאחר פרסומם של המדגמים למפלגת העבודה-גשר לפעול במשותף בכנסת: "נהיה שותפים בממשלת שינוי של גנץ, קורא למפלגת העבודה לחבור ולהקים מפלגת שמאל גדולה". 



מפלגות השמאל, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי, שלאורך כל היום היו על סף אחוז החסימה, ותומכיהן חששו מפני היעלמותן, הצליחו בסופו של דבר להיכנס לכנסת, כאשר על פי מדגם חדשות 13 קיבלה כל מפלגה 6 מנדטים ועל פי מדגם כאן 11 וחדשות 12 קיבלה 5 מנדטים כל אחת.



ראשית הודה הורוביץ בנאומו לפעילי המפלגה, לבוחרים ולחבריו למפלגה, ביניהם אהוד ברק וסתיו שפיר. לאחר מכן אמר כי "אנחנו בעיצומה של דרמה פוליטית גדולה, מדינת ישראל יכולה וצריכה לשנות כיוון, נוצרה כאן הזדמנות היסטורית, אפשר להציל את הדמוקרטיה הישראלית, אפשר להתעורר מהסיוט".



לאחר מכן אמר הורוביץ כי הוא "קורא ליו״ר כחול לבן בני גנץ לפעול להקמת קואליציה של שינוי, קואליציה של תקווה, ולא עוד ממשלת ימין שתמשיך במדיניות נתניהו, לא אותה הגברת בשינוי אדרת, אלא ממשלת שינוי אמיתי. המחנה הדמוקרטי רואה עצמו שותף משפיע בממשלה הזו".



"אנחנו מחויבים לקחת חלק מרכזי במאמץ להחלפת נתניהו ורואים עצמנו חלק ממשלת שינוי עתידי", אמר יו"ר המחנה הדמוקרטי. "נעשה הכל כדי למנוע מנתניהו להיות ראש הממשלה הבא, אבל נדרוש להיות חלק מהקואליציה ולהשפיע על דרכה של ישראל מתוך הממשלה בארבעת השנים הקרובות.


נסגור פערים חברתיים, נעצור את קריסת מערכת הבריאות, נחזיר את המילים דמוקרטיה, שוויון ושלום למערכת החינוך, ניאבק מול הכפייה הדתית, נמנע את הסיפוח ונפתח את הדלת לתהליך שלום אמיתי, על בסיס חזון שתי המדינות. נשמור על עצמאות בית המשפט העליון, נבטל את חוק הלאום ונדאג שגם מי שאינו יהודי, ירגיש כאן בבית".



ניצן הורוביץ, אהוד ברק וסתיו שפיר. צילום: אבשלום ששוני
ניצן הורוביץ, אהוד ברק וסתיו שפיר. צילום: אבשלום ששוני



הורוביץ המשיך: "אנחנו מחויבים לקחת חלק מרכזי במאמץ להחלפת נתניהו ורואים עצמנו חלק ממשלת שינוי עתידי, נעשה הכל כדי למנוע מנתניהו להיות ראש הממשלה הבא, אבל נדרוש להיות חלק מהקואליציה ולהשפיע על דרכה של ישראל מתוך הממשלה בארבעת השנים הקרובות. המחנה הדמוקרטי היא מפלגה אידיאולוגית, מפלגה ערכית. גם בקואליציה וגם באופוזיציה נוביל את המאבק למען זכויות אדם ואזרח, שוויון, חופש, צדק חברתי ושלום. בכנסת הבאה נעמוד חזקים מול ניסיונות ההדתה, הסיפוח והרס הדמוקרטיה הישראלית. לא ניתן להרוס את החזון הציוני. לא ניתן להפוך את ישראל לתורכיה. ניאבק בכנסת וברחוב עד שננצח".



יו"ר המחנה הדמוקרטי המשיך וסיפר: "הסתובבתי היום בכל הארץ, שמעתי את הקולות, הרגשתי את ההתלהבות, ראיתי את התקווה בעיניים, החיבור שיצרנו הכניס רוח חדשה לשמאל והעניק לנו תנופה חשובה קדימה. התחלנו במשימה אבל עוד לא סיימנו אותה – אני קורא למפלגת העבודה לחבור אלינו וליצור בכנסת סיעה גדולה שמייצגת עולם ערכים ותפיסת עולם ברורה, הן בתחום החברתי והן בתחום המדיני. סיעה שבעתיד תהיה הפלטפורמה הפוליטית לכל מצביעי השמאל של ישראל".



"הפוליטיקה הישראלית זקוקה לנו – ישראל זקוקה לנו, ישראל חייבת מפלגת שמאל גדולה, משפיעה, סוחפת שתיאבק בעתיד גם על רשות הממשלה והובלת המדינה" , אמר הורוביץ והוסיף: "זה החזון, לא פחות, יצירת מסגרת אידאולוגית ופוליטית יציבה וברורה שתחליף את מפלגות המרכז והאווירה, ותהווה אלטרנטיבה אידאולוגית אמיתית לליכוד ולמפלגות הימין. אנחנו רק בתחילת הדרך, וזאת דרך ארוכה. זהירות, הימים הקרובים יהיו עמוסים בספינים ותרגילים פוליטים, אנחנו נפעל ללא לאות על מנת לייצג את מאות אלפי תומכינו ומצביעינו בצורה הנאמנה והאפקטיבית ביותר. ש לנו דרך ארוכה, והערב הוא רק ההתחלה".