חדשות טובות לאוהבי התה לקראת החורף: מחקר שנערך לאחרונה על ידי חוקרים מהאוניברסיטה הלאומית של סינגפור (NUS) מצא עדויות לתרומה החיובית של שתיית התה על מבנה המוח.



המחקר, שפורסם השבוע בכתב העת Aging, חושף כי אזורי המוח מסודרים בצורה טובה יותר בקרב שותי התה, בהשוואה לאלו שאינם שותים תה. אזורים מוחיים מאורגנים יותר קשורים לתפקוד קוגניטיבי בריא, שמגן מפני ירידה קוגניטיבית בתהליך ההזדקנות.



צוות המחקר, בשיתוף פעולה עם חוקרים מאוניברסיטת אסקס ואוניברסיטת קיימברידג', מצא כי לאנשים שצרכו תה ירוק, תה אולונג או תה שחור, לפחות ארבע פעמים בשבוע במשך כ־25 שנה, היו אזורים במוח "שהתחברו זה לזה בצורה יעילה יותר". בנוסף לצריכת תה, החוקרים ניתחו גורמים הקשורים למשתתפים כמו בריאות, אורח חיים ורווחה פסיכולוגית.



“קחו לדוגמה את האנלוגיה של תנועה בדרכים. אזורי המוח הם יעדים, בעוד הקשרים בין אזורי מוח הם כבישים", הסביר ראש הצוות, פרופ' פנג ליי. "כשמערכת כביש מסודרת טוב יותר, תנועת כלי הרכב יעילה יותר וצורכת פחות משאבים. באופן דומה, כאשר הקשרים בין אזורי המוח מובנים יותר, ניתן לבצע עיבוד מידע בצורה יעילה יותר".



פרופ' פנג ליי, שפרסם בעבר מחקרים דומים המעידים על הקשר החיובי בין צריכת תה לבריאות האדם, הוסיף: "התוצאות הנוכחיות שלנו, הקשורות לרשת המוח, תומכות בעקיפין בממצאים קודמים שלנו שגילו כי בין ההשפעות החיוביות של שתיית תה רגילה חל שיפור בארגון המוח שנוצר על ידי מניעת הפרעה לקשרים בין־אזוריים".



למרות החדשות הטובות, יצוין כי עדיין יש צורך במחקר עתידי נוסף כדי להבין טוב יותר כיצד פונקציות כמו זיכרון מופיעות במעגלי המוח, ואת ההתערבויות האפשריות לשימור טוב יותר של הקוגניציה בתוך תהליך ההזדקנות.