על פי תוצאות מדגמי הטלוויזיה, אף גוש לא הצליח להשיג את 61 המנדטים הדרושים על מנת להרכיב ממשלה. בכל המדגמים, כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר ומקדימה את הליכוד. יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיע הלילה (רביעי) למטה מפלגתו והתייחס לתוצאות הראשוניות. "כמובן שנמתין לתוצאות האמת, אבל כמו שזה נראה עמדנו במשימה ועמדנו בה בדרך שלנו".



גנץ הודה לשותפיו ואמר: "אני אסיר תודה לכל אחד ואחת מכם. אין גבול להערכה שלי כלפיכם. אני מבקש לומר תודה לרויטל ולילדיי המדהימים". עוד הוסיף: "מבקש להודות לשותפיי להנהגת כחול לבן. ליאיר שאינו רק שותף פוליטי אלא גם חבר. לבוגי, מפקדי והאיש הישר ביותר בפוליטיקה הישראלית. ולגבי, מנהיג, אדם חבר ושותף".



"עברנו דרך ארוכה וקשה. נמתין בסבלנות לתוצאות האמת. על פי התוצאות המסתמנות, נתניהו לא הצליח במשימתו. אנחנו לעומתו הוכחנו שהרעיון שנקרא כחול לבן הצליח בגדול והוא כאן כדי להישאר".

צילום: אבשלום ששוני

עוד הוסיף: "לפי התוצאות שבידינו כרגע נראה שלמעלה ממיליון אזרחים החליטו לומר לא להסתה ולפילוג, כן לאחדות. יותר מכל מדאיג אותי השסע בחברה הישראלית. עלינו כהנהגה לפעול לאחות את הקרעים. הגיעה השעה לרפא את החברה הישראלית. נחפש ונמצא מרחבי הסכמה של אזרחי ישראל. שוחחתי עם עמיתיי עמיר פרץ וניצן הורוביץ. אשוחח עם אביגדור ליברמן ושותפים נוספים. מתכוון לדבר עם כולם. נפעל להקמת ממשלת אחדות רחבה".

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, נשא דברים ואמר כי בימים הקרובים תידרש סבלנות רבה. "אזרחי ישראל הוכיחו היום שהם יותר טובים מהפוליטיקאים והפוליטיקה שלהם. הקיצוניים מחוץ לכנסת או שהתכווצו. היום הערכים הישראלים חזרו להיות במרכז הבמה של הפוליטיקה הישראלית. בימים הקרובים נזדקק בעיקר לסבלנות. זה תהליך מורכב שרובו יתרחש בדלתיים סגורות".

צילום: אבשלום ששוני



מספר 4, גבי אשכנזי, אמר מעל הבמה: "המשימה עוד לא הסתיימה. המון אנשים עדיין בשטח כדי לוודא שתוצאות האמת מגיעות לאן שצריך. נמתין עד שתגענה תוצאות האמת. רוצה להודות לכל האנשים ששותפים למאמץ הבלתי רגיל הזה. לחבריי לרביעיה - בני ,יאיר ובוגי. רוצה להודות לחברי הכנסת הנפלאים שלנו שעבדו כל יום כולל היום".



שר הביטחון לשעבר משה יעלון אמר: "כבר עכשיו ברור - העם אמר את דברו בצורה ברורה. למרות הקמפיין השקרי הוא אמר לא לפוליטיקה של שקר, לשיסוי,קיטוב ושנאה, לא לשחיתות, לא לקיצוניות, לא לפגיעה ביסודות הדמוקרטיים. אני מקווה שעם כל המורכבות של המצב הפוליטי נדע להביא את הבשורה לעם ישראל. בשורה של שינוי ושל תקווה".