יום אימוץ מיוחד  בכפר שמריהו: לקראת תקופת החגים גוברת התופעה הבזויה של נטישות כלבים והגברת העומס בכלביות. הכלבים בני המזל זוכים לאימוץ, אבל רבים אחרים נותרים ללא בית. עמותת SOS חיות תערוך בשבת יום אימוץ מיוחד לכלבים במתחם החיות שלה בכפר שמריהו. 
 
חלק מהכלבים שמחפשים בית חם הם מבוגרים, אך יש גם כלבים צעירים ומיוחדים שלא נמצאה להם עדיין משפחה מאמצת: "לכלבים המיוחדים האלה אנו מחפשים מאמצים מיוחדים. כאלה שיש בלבם סבלנות ורואים מעבר למבט המפוחד של הכלב את הלב והנשמה שלו", סיפרה דפנה דעואל, מנהלת שיווק ומתנדבים בעמותת SOS חיות. 
 
זאת ועוד, מנהל השירותים הווטרינריים מחוז דן, ד"ר משה רפלוביץ, התריע כי לקראת החגים ובמהלכם, כאשר אזרחים רבים נוסעים לחו"ל, הרשויות מבחינות בתופעת נטישת כלבים ובמספר פוחת של אנשים שמוכנים לאמץ: "הכלביות מתמלאות וקורסות. יש כלבים שממתינים זמן ממושך למשפחה מאמצת, וכל הזמן מתווספים עוד כלבים", סיפר ד"ר רפלוביץ.

"צוותים שלנו מקיימים הרבה יותר סיורים והרבה יותר פעילות עם הרבה מפקחים בשטח", הוא ציין והוסיף: "כלב שננטש או הלך לאיבוד יתקשה למצוא לעצמו בית, הם מגיעים אלינו במצב פחות טוב". ד"ר רפלוביץ המליץ לבדוק אפשרויות למציאת מסגרות הולמות לכלבים, בפנסיונים איכותיים או בסביבתם הטבעית בעת יציאה לחופשה.