יו"ר העבודה לשעבר, אבי גבאי, אומר הבוקר (חמישי) כי אביגדור ליברמן הוא האיש המסוכן ביותר במערכת הפוליטית. גבאי התראיין לתוכנית "דקלסגל" ב"כאן ב'" ואמר כי לדעתו על ראש ההמשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ להיפגש ולדון בהקמתה של ממשלת אחדות.

באשר ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן המהווה את לשון המאזניים אמר גבאי, כי השניים "לא צריכים את ליברמן כמתווך", והוסיף כי ליברמן למעשה משמש כמתווך לעצמו. "אסור שהוא יהיה המתווך. לכל מצביעי המרכז-שמאל שחושבים שהיה ניצחון אתמול, אל תתבלבלו. ליברמן זה ימין ובסוף זה ייגמר ברוטציה בינו לבין נתניהו", אמר גבאי.

גבאי התייחס למצבה של מפלגתו לשעבר וטען כי הוא סבור שהיא צריכה להתאחד עם כחול לבן או מרצ, אך לא בשיטת הבלוקים הטכניים. "היה חשש שהיא לא תעבור את אחוז החסימה. אף אחד לא רצה להתחבר למפלגת העבודה גם כשהיא היו במצב קשה". עוד אמר, כי "הציפיות ממני עכשיו הן שאתקוף את עמיר פרץ, אך אני לא אעשה לאחרים את מה שעשו לי".


"בזבזנו מיליארדים על בחירות מיותרות והגענו בערך לאותה נקודה", אמר יו"ר מפלגת העבודה לשעבר בהתייחס אל מערכת הבחירות האחרונה. "יכולתי לעשות את השינוי הזה אם לא הייתי לבד בעניין הזה. הציבור מסתכל היום ולא מאמין למנה שהוא רואה. הכאוס הזה הוא סכנה לדמוקרטיה, אנשים יאבדו אמון במערכת. צריך לפתור את הסיטואציה הפוליטית הזו. אם נתניהו וגנץ לא מסוגלים להגיע לפתרון אז צריך לשנות את החוק וללכת לבחירות לראשות הממשלה. שהעם יחליט מי הוא רוצה שיהיה ראש הממשלה שלו".


אביגדור ליברמן. צילום: מרק ישראל סלם
אביגדור ליברמן. צילום: מרק ישראל סלם


עוד ציין גבאי, כי "המדינה מאוד חשובה לי. למדתי שיש פער בין מי שבא עם תוכניות ומה הוא רוצה לבין להיבחר, במיוחד כשהתקשורת עוסקת רק בפוליטיקה. למי שבא עם תוכן אין סיכוי"

עוד אמר גבאי, כי הוא מצטער שלא נכנס לממשלת נתניהו הקודמת: "מצטער שלא הלכתי עם זה עד הסוף דרך ועידת העבודה. היא הייתה מקבלת את ההחלטות. זה מה שאהוד ברק עשה בשעתו. היה לו קצת יותר ניסיון פוליטי מלי. ניסיתי ללכת עם האנשים ולא לבד. אמרתי לנתניהו מההתחלה שאני נכנס כיו"ר העבודה ואצא כיו"ר העבודה".