שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, התייחס היום (חמישי) לדבריו של מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, לפיהם תקיפת מתקני הנפט בסעודיה הייתה "פעולה של מלחמה" מצדה של איראן. לטענת זריף, "השאריות מסביבתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, יחד עם בנות הברית השאפתניות, מנסות לגרור אותו לתוך מלחמה. לטובתן, עליהן להתפלל שלא יקבלו אחת. הסעודים עדיין משלמים על מלחמה קטנה יותר בתימן, שהם לא מצליחים לסיים כבר ארבע שנים", אמר.



פומפאו אמר הלילה כי ארצו תומכת בזכותה של סעודיה "להגן על עצמה", ואמרה כי לא תגלה סובלנות כלפי התנהגותה של הרפובליקה האסלאמית של איראן. את הדברים האלו אמר פומפאו בפגישה עם נסיך הכתר הסעודי, מוחמד בן-סלמן.



מזכיר המדינה האמריקאי אף גינה את ההתקפות שסופג צבא הקואליציה המובל על ידי סעודיה, ותמך בקריאה לתמיכת מומחים בינלאומיים בסעודיה לחקירה נרחבת של המצב הביטחוני בינה לבין אויבותיה, כך דווח בסוכנות הידיעות המקומית של הממלכה.



במהלך פגישתם, הנסיך  הדגיש שהמתקפות לעבר חברת הנפט הלאומית הסעודית "ארמקו" כוונו במטרה לערער את יציבותה הביטחוני של סעודיה, ועל מנת לפגוע באספקת האנרגיה הבינלאומית, שכן, חברה זו תומכת בייצור וייצוא נפט לקניינים פרטיים וממשלתיים ברחבי העולם.