מבוי סתום: לאחר קריאת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להקים ממשלת אחדות בראשותו, התכנסה היום (חמישי) מפלגת כחול לבן להצהרה תקשורתית ראשונה מאז הבחירות, בה הבהירה כי כפי שהבטיחה - לא תשב עם נתניהו באותה ממשלה. בפתח דבריו אמר יו"ר המפלגה, בני גנץ, כי "העם הכריע הכרעה ברורה - אחדות. כחול לבן ניצחה את הבחירות והיא המפלגה הגדולה ביותר". 



לאחר מכן התייחס גנץ למהלכיו של ראש הממשלה מאז פרסום התוצאות, והבהיר כי "אני מעוניין להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית בראשותי, שתבטא את רצון העם ואת הבטחותינו הבסיסיות לציבור. המו"מ יוכוון על ידי וינוהל באחריות ובשיקול דעת. לא ניכנע לאף תכתיב. כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים פוליטיים". 


עם סיום דבריו של גנץ עלה לשאת דברים יאיר לפיד, שהוסיף כי "בן אדם אחד מונע כרגע הקמת ממשלת אחדות ליברלית. אדם אחד. אם ביבי יזוז הצידה, תהיה פה ממשלת אחדות. בלי כתבי אישום ובלי שחיתות. ולאור מה שקורה עכשיו, ממשלה שתשנה את חוק הבחירות, כדי שאי אפשר יהיה לגרור אותנו לבחירות כל שלושה חודשים. זו המטרה של בלוק הסחטנים והקיצונים שהוא הקים אתמול. זו מטרת כל הספינים שהוא זרק לאוויר בשעות האחרונות. העם לא נתן בו אמון – הוא מנסה להחליף את העם. אסור לתת לו לגרור אותנו לעוד מערכת בחירות". 

צילום: מרק ישראל סלם


לאחר מכן נאם שר הביטחון לשעבר משה יעלון, ותקף גם הוא את מהלכיו של ראש הממשלה: "גם לאחר הבחירות ברור שנתניהו פועל מתוך שיקול אחד הגובר על כל האחרים - הימלטותו מספסל הנאשמים. גם עכשיו נתניהו מעדיף להתבצר בבלפור משום שהוא רוצה לנהל את ענייניו הפנימיים מכס ראש הממשלה. אני פונה לידידיי בליכוד ובמפלגות הדתיות - איתו זה לא ילך. הגיע הזמן שתגידו לנתניהו 'תודה על מה שעשית, עכשיו אתה מזיק'". 

בתגובה לדברים אלו מסר ראש הממשלה נתניהו: "הופתעתי והתאכזבתי מכך שנכון לעכשיו בני גנץ עדיין מסרב להיענות לקריאתי להיפגש. הנשיא קרא לאחדות, ובלי פגישה בין שני ראשי המפלגות הגדולות אי אפשר להקים ממשלת אחדות. מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה ככל האפשר - לא לבחירות חוזרות ובוודאי שלא לממשלה שנשענת על מפלגות אנטי-ציוניות. גנץ, הצעתי לפגישה בינינו בעינה עומדת. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו".

כאמור, בשעות הבוקר קרא ראש הממשלה לפעול למען ממשלת אחדות, ולשכתו פנתה ללשכת גנץ על מנת לתאם פגישה אישית עוד היום. "בוא ניפגש היום, בכל שעה, כדי להניע את המהלך הזה שהוא צו השעה. העם מצפה מאיתנו שנגלה אחריות ונפעל לשיתוף פעולה", אמר נתניהו. 
 
גורמים בכחול לבן הגיבו מוקדם יותר לנתניהו ומסרו כי "מדובר בתרגיל תקשורתי עלוב. איש הזוי ומנותק ומסוכן שמסרב לקבל את תוצאות הבחירות. ממתי המפסידים מזמנים את המנצחים? אנחנו רוצים ממשלת אחדות, אנחנו נרכיב אותה".