מערכת הבחירות כמעט לגמרי מאחורינו כאשר רק עוד קולות בודדים מחכים להיספר בדרך לפרסום התוצאות הסופית והרשמיות. אך מרגע שננעלו הקלפיות היה ברור כי מדובר רק בתחילתה של הסאגה הפוליטית המורכבת. חלוקת המנדטים לא מאפשרת הקמת קואליציה על ידי אף אחד מראשי הגושים והשאלה המרכזית שנמצאת כרגע על הפרק היא מי יהיה זה שיקבל ראשון את המנדט לנסות ולמצוא פתרון לפלונטר שנוצר, כאשר כלל לא בטוח שמי מהמועמדים מעוניין להיות הראשון להתמודד עם האתגר. בשני המחנות חשים כי קבלת המנדט בניסיון השני תסייע להגיע מעמדה נוחה יותר למשא ומתן, כאשר בחירות בפעם השלישית מהוות כשוט מאיים. 



התשובה לשאלה והדרך לממשלה הבאה מתחילה בבית הנשיא, ראובן ריבלין, שכבר התבטא כי הוא מעוניין להימנע מהגעה למערכת בחירות שלישית. ריבלין יחל את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת ביום ראשון הקרוב, זאת בתיאום עם יו״ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר. לאחר קבלת תוצאות הבחירות הרשמיות מידי השופט מלצר ביום רביעי, ישקול הנשיא את הצורך בהשלמת סבב ההתייעצויות באם יידרש לכך. 

על פי הנוהג, ייפגש הנשיא עם נציגי הסיעות, ישמע את המלצתן ולאחר גמר סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות יכריז על חבר הכנסת עליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה. מרגע שיטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו, על פי חוק יסוד הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה נוספת של עד 14 יום נוספים על פי החוק.

סדר זימון המפלגות הוא מהגדולה לקטנה. ביום ראשון, החל מהשעה חמש אחר הצהריים, יגיעו לבית הנשיא נציגי הסיעות כחול לבן, הליכוד, הרשימה המשותפת, ש"ס וישראל ביתנו. ביום שני יגיעו החל מהשעה עשר בבוקר סיעות יהדות התורה, ימינה, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי. 
 
בתום סבב ההתייעצויות, וברקע הבקשות אשר הופנו אליו על ידי המערכת הפוליטית, יזמן הנשיא אליו במידת הצורך, את המועמדים הרלוונטיים להרכבת ממשלה כפי שיעלו מהמלצות כלל הסיעות. כפי שהתבצע לראשונה בבחירות הקודמות, הנחה נשיא המדינה על העברת מפגשיו עם הסיעות השונות בשידור חי, בכל פלטפורמות המדיה השונות וזאת מתוך רצון לקדם שקיפות מול אזרחי ישראל. 
בנוסף, כבכל סבב התייעצויות, יוקם בבית הנשיא מרכז תקשורת גדול. ראשי סיעות שיבקשו למסור הודעה רשמית לתקשורת יעשו זאת מיד בתום הפגישה עם הנשיא במרכז התקשורת שם יעמדו לרשות העיתונאים כל האמצעים הטכניים הנדרשים וכן עמדות לשידור חי מהמשכן.