הביקור של ג'ייסון גרינבלט בישראל מוכיח את מצבם הנואש של סיכויי תוכנית השלום. העובדה שגרינבלט, המסיים את תפקידו כשליח הנשיא טראמפ למזרח התיכון, לא חיכה עד לכינונה של ממשלה חדשה בישראל ולא המתין להכרעה מי יכהן כראש ממשלה הבאה, רק חושפת ביתר שאת את ייאושו.
בפגישה שיקיים עם נתניהו ואולי עם גנץ, מפח הנפש שלו יגבר. גרינבלט יגלה עד כמה תוכנית השלום, "עסקת המאה" של טראמפ, בכלל לא מעניינת היום את נתניהו ובכלל לא מופיעה ברשימת הדאגות המעיקות על נתניהו. גם לגנץ יש היום סדר עדיפויות, שתוכנית השלום של טראמפ בכלל לא מוזכרת, גם לא ברמז.
       

גרינבלט ישמע מילים יפות מנתניהו וכמובן מחמאות לנשיא טראמפ. אבל אם נתניהו יצליח להקים קואליציה עם הימין, סיכויי תוכנית השלום ייקברו סופית קבורת חמור, עוד לפני שהתוכנית תצא לאוויר העולם. גרינבלט לא עוקב אחרי החדשות בישראל? הוא לא מודע לדעותיהם של נפתלי בנט, איילת שקד, בצלאל סמוטריץ' על תוכנית השלום? מדוע גרינבלט לא מנסה להיפגש עם בנט, או עם סמוטריץ'? הוא יודע מראש אלו תשובות יקבל מהם. אם כך, למה הוא מקווה ומייחל מנתניהו, שכבר הבטיח ושריין את תמיכתם להמשך כהונתו כראש ממשלה? הגיחה של גרינבלט לישראל בעיתוי הזה היא לא רק מיותרת. היא מגחיכה אותו ואת סיכויי תוכנית השלום.
    
מעניין, שג'ארד קושנר לא טורח לבקר בישראל וגם נעלם מהמסך. לא שומעים ממנו באחרונה. הסיבה לכך, שקושנר עדיין מלקק את פצעיו מהכישלון המביש שספג מתוצאות הפסגה הכלכלית שיזם, ארגן וקיים בבחריין. לא זאת בלבד שהפסגה לא הניבה שום תוצאה מעשית, שום תרומה, שום סימן של רצון להיענות ליוזמת קושנר. דיווח שפורסם באתר החדשות 'ניוזמקס', הנוטה לרפובליקנים, קבע ש"תוכנית הסיוע של קושנר לפלשתינים הניבה ויצרה קואליציה של ארצות ערביות, מסודן ועד כוויית, שמתנגדות באופן נחרץ ליוזמה הכלכלית של קושנר". 
לדברי הדיווח, "מנהיגים ערביים רואים ביוזמה הכלכלית של קושנר תחבולה ומזימה לחמוק מהיעד האמיתי של קידום פתרון מדיני". ג'ארד קושנר חכם יותר מגרינבלט. הוא לא ויתר על התוכנית שהוא וגרינבלט עבדו עליה למעלה משנתיים. קושנר כפי הנראה מחכה לכינון ממשלה חדשה בישראל ולזהותו של ראש הממשלה. אז יקפוץ לביקור בירושלים.  
עד כמה אין לתוכנית השלום של טראמפ שום תמיכה והכרה בזירה הבינלאומית עוד לפני פרסומה, ניתן להיווכח בזירת האו"ם בניו יורק. נשיא צרפת עמנואל מקרון  כבר הודיע בפסגת ה-G7 האחרונה כי צרפת גיבשה וניסחה תוכנית שלום משלה. לא ברור עדיין מתי צרפת תציג את התוכנית. הערכה בניו יורק, שזה יקרה מיד לאחר סיום מושב הפתיחה של העצרת השנתית של האו"ם.