יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס היום (שישי) לתוצאות הבחירות ואמר כי לא קיים סיכום בינו לבין יו"ר כחול לבן בני גנץ. "שמעתי בתקשורת ש"כחול לבן" הודיעה שסיכמה עם "ישראל ביתנו" שלא תוקם ממשלה בלעדינו. דבר ראשון, סיכום מן הסוג הזה לא קיים. דבר שני, תודה על הדאגה, אין צורך בכך אנחנו יודעים להסתדר גם בקואליציה וגם באופוזיציה. לכל המתעניינים, לא שוחחתי לא עם נתניהו ולא עם גנץ ואני גם לא מתכוון לשוחח עם אף אחד מהם עד אחרי ישיבת הסיעה ביום ראשון", אמר ליברמן.



יו"ר ישראל ביתנו תקף את ראש הממשלה ואמר כי "ההישג של הרשימה המשותפת רשום על שמו של נתניהו, ואני מציע לאיימן עודה לשלוח לו זר פרחים גדול לקראת שבת. 13 המנדטים הם בזכות הגרסה החדשה של קמפיין "הערבים נוהרים לקלפיות". זעקות השבר של נתניהו בנושא המצלמות והזיופים בקלפיות ביישובים ערביים עשו את שלהם. הציבור הערבי התלכד סביב הרשימה המשותפת והצביע באחוזים גבוהים".


 

עוד הוסיף: "בימים האחרונים אני שומע לפתע נימות חדשות מצד מנהיגי המפלגות החרדיות. אין יותר כינויים כגון עמלק והיטלר וקיימת קריאה להפסיק את שיח השנאה. אני מברך על כך מכל הלב. מבחינתנו, וכבר הבהרתי בעבר, המפלגות החרדיות הן לא אויב, אלא יריב פוליטי. אנחנו דוגלים בגישות שונות. הם בבית שמאי ואנחנו בבית הלל. בסוגיות דת ומדינה הגענו לפרשת דרכים המחייבת הכרעה בין שתי הגישות. לא פשרה, אלא הכרעה. חשוב להבהיר פעם נוספת מהו סף המינימום מבחינתנו בנושא דת ומדינה: חוק הגיוס ככתבו וכלשונו, נישואים אזרחיים, גיור על ידי רבני עיר, אשרור מחדש של מתווה הכותל, לימודי ליבה במוסדות החינוך החרדיים, תחבורה ציבורית ופתיחת מרכולים בשבת. שני הנושאים האחרונים יהיו בסמכות השלטון המקומי בהתאם לאופי הקהילה בכל ישוב.  לא נסכים לפחות מזה, גם במחיר של ישיבה באופוזיציה".

ליברמן התייחס בדבריו לפרסומים לפיהם ח"כים מדגל התורה (המפלגה החרדית־ליטאית המהווה חלק מיהדות התורה) סיפרו בשיחות סגורות כי הם מעוניינים לעשות עוד צעד של ממש אל ממשלת אחדות עם כחול לבן, ולפחות להסיר עוד מחסום בדרכו של גוש הימין לחבור לכחול לבן. הח"כים מתכוונים לפנות אל מנהיגם הרוחני, הרב חיים קנייבסקי, לבקש שיבטל את הווטו שהטילו הרבנים על כל חבירה עם ח"כ יאיר לפיד מכחול לבן. לדברי גורמים בדגל התורה, כך גם יוכלו לתרום את חלקם בהסרת הסכנה לבחירות בפעם השלישית, במקרה שלא תוקם ממשלה חדשה. “אף אחד לא רוצה ללכת שוב לבחירות כשהאחריות על כישלון הקמת הממשלה מוטלת על כתפיו", אומרים בסביבתם של הח"כים החרדים. "להערכתנו, קיימת סבירות גבוהה שהרב קנייבסקי ייענה ליוזמה בחיוב".



מבחינתם של החרדים, "הכשרה" של לפיד בידי קנייבסקי יכולה להקל את החיבור של כל בלוק הימין עם כחול לבן, ובד בבד גם לאפשר חבירה של המפלגה לכחול לבן, ללא הליכוד ונתניהו. גורמים בסביבתו של לפיד אמרו: “זה לא הח"כים החרדים, זו יוזמה של נתניהו כדי להקל עליו להעמיד פנים שההצעה שלו לממשלת אחדות עם כחול לבן היא רצינית. זאת כדי שליברמן יחשוב שכחול לבן 'תמכור' אותו. זה לא אמין ולא יקרה".