מניתוח התוצאות הסופיות של הבחירות לכנסת ה-22, לאחר חישוב הסכמי העודפים אך ללא ספירה של 14 קלפיות שלגביהן קיים חשש של עבירה על טוהר הבחירות, עולה כי "כחול לבן" גברה על הליכוד בהפרש של 37,265 קולות. "כחול לבן" בראשות בני גנץ קיבלה את קולותיהם של 1,148,700 מצביעים, שהעניקו לה בחישוב סופי 33 מנדטים לעומת 1,111,535 קולות לליכוד, שסיימה כמפלגה השנייה בגודלה עם 31 מנדטים.  
הליכוד קיבל בבחירות מועד ב' 28,835 פחות מאשר בבחירות מועד א שהתקיימו באפריל. יצוין גם כי בבחירות הקודמות התמודד משה כחלון באופן עצמאי ברשימת  "כולנו" וקיבל אז 152,756 קולות, אך הפעם הוא התמזג בתוך הליכוד שלמעשה בצרוף קולות כחלון איבד למעשה 181 אלף קולות. לעומת הבחירות הקודמות.
התוצאות שפרסמה היום לפנות בוקר ועדת הבחירות המרכזית אלו מפורסמות לאחר הליכי בדיקה ובקרה רבים ומדוקדקים שביצעה הועדה כלקח מהבחירות הקודמות. תוצאות אלו אינן כוללות את תוצאות ההצבעה ב-14 קלפיות, אותן ממשיכה הוועדה לבדוק בבדיקה מעמיקה ויסודית, נוכח העובדה שבקלפיות אלו אירעו במהלך יום הבחירות אירועים חריגים בתחום טוהר הבחירות. 

 
בדיקתן הסופית טרם הסתיימה. מקרים אלו נתגלו חלקם ע"י סיירת מפקחי טוהר הבחירות של ועדת הבחירות המרכזית, חלקם ע"י מזכירי ועדות הקלפי וחלקם ע"י נציגי הסיעות. כמו כן, תוצאות אלו אינן כוללות את תוצאות ההצבעה בקלפי מס' 9.0 בפוריידיס בה היה ניסיון לזיוף ע"י הוספת פתקי הצבעה; לקראת סוף יום הבחירות התקבל בוועדת הבחירות המרכזית דיווח ממפקח טוהר הבחירות לעניין האירוע. 
לאחר התייעצות עם יו"ר ועדת אזורית חדרה, הוחלט כי הקלפי לא תספר במקום אלא תובא בשלמותה לוועדת הבחירות המרכזית ותיבדק שם. הקלפי נבחנה ע"י ועדת הבחירות המרכזית, בחינה מעמיקה ויסודית ונמצאו בה ראיות ממשיות לחשד לעבירה והיא תועבר לחקירת המשטרה. במהלך הימים הקרובים ועד לפרסום התוצאות הרשמיות, צפויה הוועדה לבדוק במסגרת מבצע "נוהל טוהר הבחירות" כ-2000 קלפיות שנבחרו, חלקן באופן אקראי לפי פרמטרים שונים וחלקן כתוצאה מאירועים ביום הבחירות. יצוין, כי במסגרת זו כבר נבדקו 740 קלפיות. כמו כן, יבדקו פניות והשגות שיגיעו מהציבור. 
 
בוועדה אומרים כי ייתכן וגם לבדיקות אלו יהיו השלכות על התוצאות הסופיות. הוועדה שומרת לעצמה את הזכות לבחון את התוצאות בכלי בקרה נוספים שונים, ולכן התוצאות המתפרסמות כאן עדיין כפופות לשינויים והתאמות. שיעור ההצבעה בבחירות לכנסת ה-22 היה 69.84% לעומת 67.9% בבחירות הקודמות. בסך הכל הצביעו 4,458,167 מצביעים מתוך 6,383,313 בעלי זכות הצבעה. מספר הקולות הפסולים היה 26,458. אחוז החסימה היה 3.25% ממספר הקולות הכשרים והמודד למנדט היה 35,868 קולות.

שורפי הקולות

 
מהתוצאות שפורסמו לפנות בוקר עולה תמונת המנדטים הבאה: כחול לבן 33, הליכוד 31, הרשימה המשותפת 13, ש"ס 9, ישראל ביתנו 8, יהדות התורה 8, ימינה 7, העבודה גשר 6, המחנה הדמוקרטי 5. עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר קיבלה 83,266 קולות ושרפה לימין כשני מנדטים. רון קובי, ראש עירית טבריה, שהתמודד בראשות מפלגת הימין החילוני, חולל רעש תקשורתי גדול והתיימר להחליף את אריה דרעי בתפקיד שר הפנים, סיים את הבחירות עם 2,398 קולות בלבד.
 
מבין הרשימות הקיקיוניות שלא עברו את אחוז החסימה קיבלה צומת - התיישבות וחקלאות את המספר הגבוה ביותר של קולות – 14,817. אדום לבן, רשימה שדגלה בלגליזציה של קנאביס, קיבלה 4,346 קולות ואילו הפיראטים הסתפקו ב-1,251 קולות. מפלגת זהות בראשות משה פייגלין לא התמודדה אבל בכל זאת זכתה ב-28 קולות. גם מפלגת נעם שפרשה יום לפני הבחירות קיבלה 1,042 קולות. 

החדשים והנפלטים
 
ישיבת הפתיחה של הכנסת ה-22 תתקיים ביום ה, 3 באוקטובר, מיד לאחר ראש השנה ויום לאחר צום גדליה. כחול לבן יבקשו כבר בישיבת הפתיחה לבחור בח"כ מאיר כהן ליושב ראש הכנסת במקומו של היו"ר היוצא יולי אדלשטיין. אם בכנסת ה-21  שכיהנה זמן קצר בלבד הייתה תחלופה גדולה ונכנסו לתוכה 49 ח"כים חדשים, מהם 24 בכחול לבן ו-11 בליכוד, הפעם מסתמנים שינויים מינוריים בלבד בעיקר משום שבשתי המפלגות הגדולות עשו צילום מצב של הרשימות.
 
מספר חברי הכנסת החדשים יהיה הפעם רק 9: אלכסנדר קושניר, מרק איפראימוב ולימור תלם בישראל ביתנו, יאיר גולן במחנה הדמוקרטי וכן ווליד טאהא, עסאקלה ג'אבר, סמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת, משה אבוטבול מש"ס ומתן כהנא בימינה. משורות הליכוד נפלטו מהכנסת הח"כים המכהנים קטי שטרית, פאטין מולא, מאי גולן, עוזי דיין, אריאל קלנר ואוסנת מארק. בכחול לבן ייפלטו הח"כים המכהנים עדן רול ולהב הרצנו יוראי. במחנה הדמוקרטי מצא את עצמו מחוץ לכנסת הח"כ הותיק עיסאווי פריג'.