הסערה הפוליטית החדשה: נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לחץ על נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, לחקור את בנו של סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, כך לפי גורם המעורה בפרטים שצוטט היום (שבת) ב"וול סטריט ג'ורנל". 

לפי הדיווח, טראמפ ביקש מספר פעמים מהמנהיג האוקראיני לשוחח עם עורך דינו, רודולף וו.ג'וליאני, שהפציר בממשלה בקייב לחקור את ביידן ומשפחתו בטענה שהמועמד הדמוקרטי לנשיאות סייע לבנו להימנע מחקירה של חברת גז אוקראינית, בה היה מעורב. אותו גורם טען כי טראמפ חזר על דבריו שמונה פעמים בשיחה עם זלנסקי.
בשיחה עם עיתונאים, אמר טראמפ כי "מישהו צריך לחקור את ג'ו ביידן". ביידן אמר בתגובה כי "אם זה נכון, אז כנראה שאין לטראמפ שום גבול בכל הקשור למוכנותו לנצל את כוחו ומעמדו ולבזות את מדינתנו". בנוסף, ביידן קרא לבית הלבן לפרסם את תמלולי השיחה שנערכה בין זלנסקי וטראמפ בחודש יולי, בה שוחחו השניים, לכאורה, על הנושא. 
זלנסקי. צילום: רויטרס
זלנסקי. צילום: רויטרס

בחודשים האחרונים, כך לפי הדיווח, נפגש ג'וליאני עם גורם במשרד התובע הכללי של אוקראינה בפריז, כמו גם עם אנדריי ירמק, יועצו הבכיר של זלנסקי במדריד. ג'וליאני אמר בראיון החודש כי ירמק הבטיח לו שממשלת אוקראינה "תרד לעומק העניין". 
 
בסוף חודש אוגוסט, לאחר שטראמפ ביטל טיול מתוכנן לפולין שבו היה אמור להיפגש עם זלנסקי, נשאל ג'וליאני על ידי ירמק האם הביטול קשור לנושא, אך ג'וליאני הסביר לו שטראמפ לא יכל להגיע בשל הצורך להתמודד עם הוריקן דוריאן. בחודש הבא צפויים טראמפ וזלנסקי להיפגש בעצרת האו"ם בניו יורק.