המתיחות במפרץ הפרסי: שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, התייחס היום (שבת) למתקפה הסעודית באזור חודיידה שבתימן, ואמר כי פעולה זאת של ריאד מהווה הוכחה לכך שהמשטר הסעודי לא רואה באיראן כאחראית לתקיפה על מתקני הזיקוק שלחברת אראמקו בשבוע שעבר. בציוץ שפרסם זריף, הוא כתב כי "מאז שהמשטר הסעודי האשים את איראן - ללא בסיס - במתקפה על מתקני הנפט שלו, מוזר כי הם בחרו לתקוף דווקא בחודיידה שבתימן, תוך שהם מפירים את הפסקת האש של האו"ם".



זריף הוסיף כי "ברור כי אפילו הסעודים עצמם לא מאמינים באגדה של מעורבות איראנית בתקיפה". שר החוץ הסעודי עאדל אל ג'ובייר, מצדו, המשיך להפנות את האצבע המאשימה לאיראן ואמר כי הרפובליקה האסלאמית "נושאת באחריות לתקיפה על מתקפי הנפט", ואמר כי "ריאד מחכה לתוצאות חקירת האירוע ומתייעצת עם בעלות בריתה וידידותיה כדי להחליט על צעדיה הבאים". חילופי הדברים בין שרי החוץ באים על רקע החרפת מלחמת המילים בין ריאד לטהרן, והסנקציות האחרונות שהטיה ארצות הברית על המערך הפיננסי של איראן - כל זאת לאחר תקיפת מתקני נפט של חברת אראמקו הסעודית, תקיפה שגרמה לנזק כבד למתקני הזיקוק ועלייה במחירי הנפט בעולם.



מוקדם יותר איים מפקד משמרות המהפכה, הגנרל חוסיין סלמי, על ארצות הברית ועל סעודיה, כי כל תקיפה נגד איראן תוביל לתגובת נגד חזקה. "היזהרו", פנה סלמי לארה"ב וסעודיה, "כל תקיפה מוגבלת לא תישאר מוגבלת. אנו נרדוף אחרי כל תוקפן. אנחנו נרדוף ונשמיד כל מי שייתקוף אותנו". את הדברים אמר הגנרל בתערוכה שמקיימת איראן, בה היא מציגה מל"טים אמריקאים, ישראלים ובריטים, שלטענת האיראנים הופלו על ידיהם.