על רקע התכנסותם של חברי הרשימה המשותפת בכפר קאסם במטרה להחליט האם להמליץ לנשיא ראובן (רובי) ריבלין על יו"ר כחול לבן בני גנץ להרכבת הממשלה, חשף הערב (שבת) הפרשן הפוליטי של "חדשות 13" רביב דרוקר את ההבטחות שהבטיחו חברי כחול לבן לאנשי הרשימה המשותפת תמורת המלצתה של הרשימה על גנץ.



על פי הדיווח, הייתה התלבטות בקרב חברי כחול לבן באשר לשאלה האם ללכת ולנסות להיות הראשונים שתוטל עליהם מלאכת הרכבת הממשלה או השניים, והוחלט כי האפשרות הראשונה עדיפה וכי אם יהיו הראשונים הם יקבלו שליטה על הכנסת בתקופת המעבר, ולשם כך יש צורך בתמיכת הרשימה המשותפת.



עוד דווח, כי נוצר ערוץ חשאי בין כחול לבן לרשימה המשותפת, שהבטיח לחבריה שורת רפורמות אזרחיות, כאשר המרכזית שבהן היא חוק שנועד להחמיר את הענישה בעבירות בנייה כלפי עבריינים במגזר הערבי.



חברי הרשימה המשותפת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
חברי הרשימה המשותפת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



לטענת דרוקר החוק פוגע גם במושבניקים יהודים ולכן היה לכחול לבן קל להבטיח את הרפורמה לרשימה המשותפת. הפרשן ציין כי בבחירות האחרונות ראש הממשלה הבטיח לבטל את החוק כדי לקבל קולות נוספים ממושבניקים יהודים, והוסיף כי אם גנץ אכן יקבל את המנדט להרכבת ההמשלה החוק צפוי להתבטל.



‏יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה פרסם בחשבון הפייסבוק שלו סרטון בו הוא פונה לקהל בוחריו ואומר כי "אני מבקש מכם שתתנו בנו אמון יוצא דופן מהיום לשבוע קדימה בכדי לבצע משהו גדול לטובת בני עמנו ואני יכול להגיד באופן מוחלט שמדובר גם במשהו היסטורי".





בתוך  כך דווח ב"חדשות 13" כי שליחים של נתניהו מגששים אצל הנשיא ריבלין באשר למתן חנינה לנתניהו עוד לפני המשפט. על פי הדיווח, ראש הממשלה מנהל שיחות דיסקרטיות עם שותפי סוד מעטים מזה חודשים ארוכים, ושליחיו מנהלים שיחות עם בית הנשיא באשר לחנינה, ובודקים האם יש אפשרות לחון את רה"מ בנוסח פרשת קו 300, הכוללת את סגירת התיקים של נתניהו  והליכה הביתה. על פי הדיווח, השליח קיבל את התשובה לפיה מתן החנינה תלוי בעמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.



עוד  דווח, כי יצחק (בוז'י) הרצוג היה מעורב במגעים עם בית הנשיא מאחר ואביו, הנשיא לשעבר חיים הרצוג, העניק את החנינה. יצחק הרצוג ולשכתו של רה"מ נתניהו הכחישו כל מעורבות בעניין. גורמים משפטיים מסרו ל"חדשות 13" כי אין כל היתכנות למתן חנינה לנתניהו בסגנון קו 300. 



מכחול לבן נמסר: "ההחלטה של הרשימה המשותפת להמליץ או לא להמליץ על בני גנץ לראשות הממשלה, תלויה ברצונם להבטיח עתיד טוב יותר לתושבי ישראל מכלל המגזרים. כחול לבן לא הבטיחה דבר תמורת המלצה בפני הנשיא".