עמותת נגישות ישראל הציבה ביום הבחירות עשרות מתנדבים ברחבי הארץ, במטרה להבטיח את הנגישות לקלפיות, שהוכרזו הפעם כ"נגישות במיוחד" על ידי ועדת הבחירות המרכזית. נציגי העמותה, שבדקו מדגמית 71 קלפיות מתוך 2,213 שהיו אמורות לכלול נגישות מקסימלית לכל אדם עם מוגבלות מכל סוג, מצאו כי ב־55% מהקלפיות לא סומנו שתי חניות נכים כפי שמחייב החוק. 
 
נוסף לכך, ב־20% מהקלפיות לא הייתה גישה נוחה מהחניה לקלפי, ב־65% מהקלפיות לא הותקן שילוט הכוונה לקלפי נגישה וב־80% שולחן פתקי ההצבעה לא התאים בגובהו לאדם נכה שלא זקוק או זכאי לליווי מאחורי הפרגוד. 
 
"כל זאת בניגוד מוחלט לחוק", אומרים בנגישות ישראל ומדגישים כי "הבחירות לכנסת ה־22 מהוות תעודת עניות לדמוקרטיה בישראל. אנחנו קוראים לממשלה החדשה שתוקם, להתחייב כבר בהסכמים הקואליציוניים ל־100% נגישות לכל סוגי המוגבלויות", אומרים בעמותה. 
 

יובל וגנר, נשיא נגישות ישראל, מדגיש: "13 שנים עברו מאז עדכון החקיקה בנושא, אך לצערנו המצב מוסיף להיות עגום. המצב הקיים מקשה על מאות אלפי אנשים ליישם את זכותם הדמוקרטית להצביע בבחירות. היינו רוצים להיות במצב הרבה יותר טוב, וזאת משימה לפתחה של הכנסת הנבחרת". 

מוועדת הבחירות המרכזית נמסר בתגובה: "הוועדה דוחה מכל וכל את הטענות לעניין התייחסות ועדת הבחירות המרכזית לנושא הנגישות, שכן ידוע לעמותת 'נגישות ישראל' כי ועדת הבחירות המרכזית משקיעה לאורך שנים משאבים רבים להנגשת הבחירות לבעלי מוגבלויות. יעידו על כך העלייה המתמדת במספר הקלפיות הנגישות שבין מערכות הבחירות, אתר הוועדה שהונגש ברמת ההנגשה AA בתקן הנגישות  ובחלק מהרכיבים אף ברמה של AAA, וכמו כן הפיילוט שביצעה הוועדה במערכת הבחירות הקודמות להנגשת הבחירות ללקויי הראייה עם חברת "אורקם".

לגבי הטענות לגופן: "חובת סימון שתי חניות נכים לצורך קלפי נגישה הינה חובה שחלה על הרשות המקומית ולא על ועדת הבחירות המרכזית. במחצית חודש אוגוסט 2019 שלחה מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס, מכתב לכל ראשי הרשויות המקומיות ובו הוסבה תשומת ליבם לחובתם בחוק. לעניין יתר הטענות שהועלו בפנייה, לא ניתן להתייחס אליהן ולבדוק אותן באופן יסודי מאחר והטענות מפרטות אחוז קלפיות שבהן יש פגם מבלי לציין באילו קלפיות מדובר"